4 Mart 2009 Çarşamba

BROWNI

Namı diğer ıslak kek :) Çok ama çok sevdiğim bir lezzet ve ilk defa denedim. Esse'den aldığım bu kalıbı denemiştim kek de güzel sonuç verince browninin tarifini önce oda arkadaşım Yasemin Abla'dan sonra da internette biraz araştırdım. Kakaolu keklerin fırında pişmesi biraz tehlikeli yanmaya başaldığını anlayamıyorsunuz. Kenarları biraz kıtırdadı ama bende muhteşem bir lezzet oldu...
Geçen hafta eşimin abisi Muğla'dan gelmişti. Onu çaya almak istemiştim ancak müsait olmadığı için biz çay için hazırladıklarımızı toparlayıp kayınvalidemlere gittik. Orada kekim beğenildi. Ispanaklı börek ve aşağıda vereceğim tam ölçü ile bu kalıptan iki tane çıktı. Kalıbın ikincisini o gün alamadığım için başka bir kaba koymuştum o da aynı ölçüde aynı sürede tabanına tuttu...

Ben tam ölçü vereyim. Ancak bu kek kalıbında yarısının kullanılması gerekiyor...

Malzemeler

  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 su bardağı un
  • 1.5 paket Kabartma tozu
  • Bir avuç damla çikolata
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • Yarım limon kabuğu rendesi
  • Rondoda çekilmiş isteğe bağlı olarak ceviz
HAZIRLANIŞI:
  • Şekeri ve yumurtaları çırpın.
  • Sütü, yağı, kakaoyu ilave edin (Ben yağı biraz azalttım, azalttığım kadar süt koydum)
  • Bu karışımdan 1 su bardağı ayırın ayırdığınız kısmı 1 su bardağı süt ile tekrar çoğaltın.
  • Orjinal tarifte 1 su bardağını üstüne döküyor ancak o bana az ıslak kek geldiği için böyle bir yöntem izledim.
  • Gerisine çikolata limon ve portakal kabuklarını ve cevizi ekleyin.
  • Daha sonra un ve kabartma tozunu eleyerek tahta kaşıkla karıştırın.
  • 2 adet kalıba paylaştırarak dökün
  • 170 derecelik fırında pişirin.
  • Fırından çıktıktan sonra soğumadan, daha önce ayırmış olduğunuz 1 bardaklık karışım+1 su bardağı sütü kekin üzerine iyice çektirilerek dökün.
  • Biraz bekletip servis edin.

Afiyettt olsunnn....

Hiç yorum yok: