20 Mart 2008 Perşembe

EKŞİLİ KÖFTE



Immmm çok mu çok sevdiğim ekşili köfte için portakalağacında rastladığım bir tarifi denemek istedim. Birde Hatice'nin annesinin tavsiyesi üzerine denemelyim dedim:).Uzun zamandır pek yeni tarif denemeyip üzerine de fotoğraf makinamın şarjlı pilleri gidince fotoğraf da çekemez oldum, bloguma da tarif ekleyemez oldum. Uzun bir aradan sonra merhaba...

MALZEMELER:

1. köfte harcı:
  • 500g kıyma
  • 1 çay bardağından biraz az pirinç
  • 1 yumurta
  • 2 dilim bayat ekmek içi, ufalanmış
  • 1 tatlı kaşığı karbiber
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
2. tepsiye serpmek için:
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 çay bardağı maydanoz, doğranmış (benim maydonozum yoktu, taze nane kullandım :) )

3. terbiyesi:
  • 2 yumurtanın sarısı (beyazlarını köftenin içine karıştırdım)
  • 1 limonun suyu (limonun çekirdeklerini kaçırmayalım:) )

HAZIRLANIŞI:

  • Harç için belirtilen malzemeleri iyice yoğurup köfte hamurunu elde edin. bu hamurdan cevizden az küçük parçalar koparıp toplar yapın ve bu topları un + maydanoz serpilmiş tepsiye dizin.
  • Bir tencereye 1,5 litre kaynamış su ve tuz koyun. köfteleri suya ilave edip pirinçler uzayana kadar -yaklaşık 15 dakika- pişirin.

terbiyesinin hazırlanması:

  • 2 yumurtanın sarısını ve 1 limonun suyunu tel ile iyice çırpın.
  • Yumurtalı limonlu karışıma azar azar köftenin suyundan iki kepçe -çırpmaya devam ederek- ilave edin.
  • Bu terbiyeyi köftelere karıştırarak ekleyin. bir iki taşım kaynatıp servis yapın.

Hiç yorum yok: