11 Nisan 2008 Cuma

KEMAL PAŞA

Geçen hafta amcamlar bizdelerdi ya. Antep'den Bursa'ya geçtiler. Bursa'dan Antep'e dönerken bana uğramışlardı. Amcam her gittiği yere yöresel birşeyler götürmeyi çok sever. Bana da Bursa'dan taze Kemal Paşa tatlısı getirdi. Ve sıkı sıkı tembihledi. Betül bu tazedir. İçindeki peynir taze olduğu için hemen yapmak gerek yoksa bozulur. Birde bunu dolapta muhafaza et dedi. Bir gece buzdolabında durdu ertesi gün eşim e hadi Betül tatlı yapalım dedi. Kemal paşayı da keskin şeker tadı yüzünden pek yiyemem ben. Eşim şekerini suyunu ayarladı ocağa koydu. Ardından başladı anlatmaya biz öğrenciyken en çok bu tatlıdan yapardık. Üzerine de hindistan cevizi ve ceviz atardık demeye... Bende en azından şekeri bunlarla bastırılır diyordum ki buzdlabının kapağında hindistan cevizli puding gördüm. Ayy Erdaaalll bu üzerine süper olur dedim:) Bu fikir onun pek hoşuna gitmedi. Pudingi hazırlarken hindistan cevizi tadını arttırmak için bir avuç da hindistan cevizi atınca eşim iyce tiksindi:) Tamam o zaman ben ayrı yerim dedim. Sonra Erdal bey 2. fotoğraftaki gibi bir elinde kumanda bir elinde kaşık yalın bir halde Kemal Paşaları götürdü:)Ben de üstteki gibi şeker tadını bastırarak yedim. Ama onun fotoğrafı daha iyi çıktı :)







MALZEMELERİ:
  • 200 gram kemal paşa ( bi paket)
  • 1 lt su
  • 750 gram şeker
  • 1 paket hindistan cevizli puding
  • 2 su bardağı su+2 su bardağı süt
  • 1 avuç hindistan cevizi
  • Üzeri için ceviz
HAZIRLANIŞI:
  • 1 lt su+750 gr şeker ocağa derince bir tencereyle konur.
  • Üzerine kemal paşalar atılır.
  • Kaynayıp yumuşayana kadar beklenir.
  • Kaynadıktan 15 dk sonra altı kapatılır.
  • Pudingi 2 su bardağı su + 2 subardağı süt ile hazırlanır.
  • Puding koyulasmaya yaklasinca üzerine bir avuç hindistan cevizi atılır.
  • Kemal paşalar soğuk puding ılık iken kemal paşalar üzerine puding gezdirilir ve ceviz ile süslenir.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: