7 Ocak 2008 Pazartesi

PALAMUT

Geçen haftasonu pazar günü kuzenimi doktora götürdüm. Burnu kırılmıştı doktor tamponlarını alacaktı. Herşey yolunda gitti, doktora gittik tamponlar alındı ve geri geldik. Teyzemleri eve biraktim kendim de eve geldim. Trafikte hiç bir problemim yok ancak ah şu park olmasa :) Arabanin önünü kaldirima vurdum. Bizim araçlarin radyatör bacaklari aşağıda olduğu için radyatör bacağını kırmışım :) Motordaki tüm su olduğu gibi aşağıya boşaldı. Eşimin ablasının eşi (Salih Abi) sağolsun her bir sıkıntımızda arıyoruz. Eşim; Salih abiyi aradi. Yolda dura dura su ekleyerek buraya getir arabayi demiş. Ancak suyu koyar koymaz tamamı boşaldığı için arabayi kaldiramadik :( Salih abi o zaman siz orada birakin haftaya ben radyatörünü getirir takarim dedi. İşte bu haftasonu pazar günü madem araba için Salih abi gelecek çoluk çocuk hep birlikte gelsinler, sıcacık bir çorba içelim dedim. Hem Salih abi ve Kübra balıkda sever bir de balık yapalım dedik. Bir önceki günden palamut ve istavrit aldik. Akşamdan çorbayi yaptim, balıkları yıkadım tuzladım dolaba kaldirdim. İyki de önceden hazırlığımı yapmışım. Eşim gece rahatsızlandı. Sabaha kadar oturdu :( Sonra da pazar sabahı eve en yakın polikliniğe gittik. Orada kan tahlilleri vs ardindan serum verdiler. 12:30- 13:00 gibi poliklinikten ancak çıkabildik. Nöbetçi eczaneden ilaçlarını aldım ve onları eşim kullanmaya başladı. Şimdi biraz daha iyi ancak bugün işe gidemedi. Sağolsun Salih Abi de tam 2,5 saat Ankara'nın o -8 derece soğuğunda arabamla uğraştı :( Telaşeli bol hareketli günün ardından bugün yine işteyiz...Gelelim palamutun tarifine:

MALZEMELER:

  • 2 adet palamut
  • 1 adet soğan
  • 1 adet patates
  • Tuz

HAZIRLANIŞI:

  • Palamutları temizlenmiş olarak alıyoruz :)
  • Yıkayıp tuzlayıp biraz dinlendiriyoruz.
  • 1 adet soğan ve patatesi soyup daire daire dilimledikten sonra sıvıyağ ile tabanını yağladığımız tepsiye diziyoruz.
  • Üzerine de palamutları diziyoruz.
  • 175 derece 30-40 dk arası pişiriyoruz. Kontrol ederek pişirelim. Ben biraz fazla fırında bırkamışım benim gibi yapmayin :)

Hiç yorum yok: