2 Ocak 2008 Çarşamba

ELMALI TART

Tarifini aslinda daha öncede vermiştim ancak tekrar vereyim dedim. Pazartesi günü işyerine getirdim pastane tarti gibi olmuş denilerek herkesden tam not aldim :)İşte elmali tartimin tarifi: NOT: çay bardağı olarak ajda bardak kullandım.

Hamuru için:

  • 150 gr margarin (oda sıcaklığında katı halde)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • Aldığı kadar un

İçi için:

  • 4 adet orta boy elma
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz içi
  • 1,5 çay kaşığı tarçın

Üzeri için:

  • pudra şekeri

HAZIRLANIŞI:

  • Öncelikle elmaları rendeleyelim, toz şekeri ilave edip orta ateşte suyu çekene kadar pişirelim.
  • Ceviz kırıklarını ve tarçını ilave edip çok azda onunla karıştıralım.
  • Margarin(katı oda sıcaklığında), sıvıyağ, yoğurt, toz şeker ve karbonatı ilave edip aldığı kadar un ilave ederek yoğuralım.
  • Hamuru 10 dakika dinlendirelim.
  • Dinlenmiş hamuru avucumuzun içinde açtığınız el ayası kadar hamurları tart kalıplarının içine yerleştirip içini soğutulmuş harç ile doldurarak üzerine çubuklarını yuvarlıyoruz
    20 adet çıkıyor.
  • 180 derece ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim. Yaklaşık 25-30 dk kadar
  • Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpelim...

Hiç yorum yok: