18 Ocak 2008 Cuma

TARHANA ÇORBASI

Merhabalar....
Uzun zamandır yoktum değil mi? Şu sıralar hayat hızlı akıyor. Eşimin 10 günü geçen hastalığı ardından benim başlayan eğitimim...Haftasonu gittiğimiz İngilizce kursu... Nailecim başta olmak üzere sağolsun merak eden arkadaşlara kendimi hatırlatayım nerelerdeyim neler yapıyorum diye bir yazayım dedim :) Gazi Osman Paşa'da içinde bulunduğumuz projenin LCR modülü için Martin ve Nigel'dan eğitim alıyoruz. Eşimin kurumdan çıkan eğitimi ile birde İngilizce maratonuna başladık. Seviye tespit sınavında eşim 10. bende 12. kurda çıktım. Aslında eşimin kelime bilgisi ve anlama dinleme yeteneği benden iyi olmasına rağmen sanırım speaking sınavında ben biraz fazla konuşmuşum:) 12. kur oldu. King's Class da King Özgür Hocamız ile tanıştığım için mutluyum :)
Evlendikten sonra kayınvalidemin verdiği bir kavanoz tarhana buzdolabında yaklaşık 1 yıldır duruyordu. Hastalık döneminde eşimi her akşam arayan kayınvalidem ısrarla karabiberli tarhana çorbasının iyi geldiğini söyleyince mecburen (ikimiz de tarhana çorbasını sevmememize rağmen) yaptık. Ancak sonrasında ikimizde çok beğendik. Hafiften domates çorbasını andıran bir tad oldu. Gelelim ilginç tarhana çorbamın tarifine... Lütfen okurken bu da tarhanamı demeyin:) Ben yapılışını bilmiyordum bunun için farklı taktikler geliştirdim...

MALZEMELER:

  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 kase tarhana
  • 5 kase su
  • 1 adet et bulyon

HAZIRLANIŞI:

  • Domates ve salçayı tencerede iyice eziyoruz.
  • Ardından üzerine tarhanayı koyup kavuruyoruz.
  • Sonrasında soğuk suyumuzu üzerine koyarak kaynayana kadar hafif hafif karıştırıyoruz.
  • Kaynayınca üzerine karabiber ve et bulyon atıyoruz.
  • E şimdi bu topaklanmadı mı diyen olursa :) Elbette topaklandı. Ancak hemen el blenderım ile altı kısık ateşte kaynayan çorbanın üzerinden geçtim.Veee servise hazır:)

Hiç yorum yok: