5 Aralık 2007 Çarşamba

HAMSİ TAVA

Cumartesi tüm günü eşimin diş randevusu olunca bende onunla birlikte kızılaya indim. O mağaza senin bu mağaza benim gezdim :) Kadife bir pantolon aldım kendime bir de lila renklerinde bir hırka aldım. Sonra akşamleyin balık yapalım dedim eşime. Dönerken de bir kilo hamsi alıp döndük eve. Hamsini kilosu düşmüş 2,5- 3 milyona. Ben biraz büyüğünü 3,5 milyona aldim. (Tembel Betül ayıklamaya üşendi işte) Annemleri de davet edelim dedik, kayınvalidemleri de. Baktık 1 kilo balık az gelecek 3 adet de alabalık aldık. Alabalık hiç güzel olmadı çünkü taze değildi sanırım. Ama hamsiye herkes bayıldı. Kayınvalidemler misafirleri olduğu için gelemediler bi tek annem geldi. Kardeşim teyzemlerde kalmış o gelemedi. Babamı aradım babaannemdeymiş ama balık olduğunu duyunca hemen kızının davetini kabul etti :)
Gelelim hamsimizin tarifine:

MALZEMELER:
  • 1 kilo hamsi
  • 1 çay bardağı (biraz fazla da olabilir) mısır unu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Sıvıyağ
HAZIRLANIŞI:
  • Hamsilerin kafası koparılır içi temizlenir, yıkanır. (Kılçıklarını çıkarmadım)
  • Sonra bir tabağa mısır unu alınarak hamsiler mısır ununa bulanır.
  • Kızgın teflon tavada tabanı hafif yağlanrak fotoğraftaki gibi kuyrukları ortaya gelecek şekilde daire biçiminde dizilir.
  • Bir tarafı pişince üzerine aynı boyutta başka bir tabak kapatılarak ters çevrilir
  • Tava tekrar yağlanır ve hamsi üzerine kızarmayan tarafı alta gelecek biçimde kaydırılır.
  • ve arkası da pişirilir.
  • 1 kilo hamsiden 2 tava çıktı. Yanına boll roka ve salatayla muhteşem oldu....
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: