10 Aralık 2007 Pazartesi

BROKOLİ ÇORBASI

Haftasonu brokoli yaptım. Önce haşladım. Zeytinyağı, sirke, tuz ve limonlu bir sos hazırlayarak üzerine döküp yedim. Ancak 1 kilo brokoli bitmedi. Kalan haşlanmış brokoli ile ne yapmalıyım diye düşünmeye başladım. Bir ara Ebru ile sohbet ederken Brokoli çorbası yaptığını duymuştum. Ancak ölçü falan yok elimde. Oktay Usta'nın yemek kitabına bakayım dedim. Orada brokoli çorbası tarifi ile ıspanak çorbasının tariflerini karıştırarak işte bu çorbayı yaptım. Eşim çok beğendi. (Nurten Hanım eşimin beğendiği tarifleri denediği için bunu öncelikle belirtiyorum:) deneyebilirsiniz:) ) Gelelim malzemeleri ve tarifine:

MALZEMELER:
  • 1 kase haşlanmış brokoli
  • 1 nescafe fincanı süt
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı un
  • 3 su bardağı su
  • tuz, karabiber
HAZIRLANIŞI:
  • Saplarını ayırarak haşlanmış brokolinin üzerine tuz serperek rondoda çekiyoruz.
  • Derin bir tencerede sıvıyağ ve unu kavuruyoruz.
  • Un kokusu çıkınca üzerine soğuk süt ve soğuk suyu döküyoruz. Karıştırmaya devam ediyoruz.
  • Kaynayana kadar karıştırıyoruz.
  • Kaynayan süt un ve su karışımının üzerine brokoliyi boşaltıp karıştırmaya devam ediyoruz.
  • 5 dk kaynadıktan sonra üzerine karabiber gezdirip altını kapatıyoruz......
Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: