12 Aralık 2007 Çarşamba

FIRINDA PATLICAN KEBABI

Betül diyete başladı. Ama her başladığı diyette 4-5 kilo veriyor sonra sıkılıp bırakıyor verdiği kiloyu geri alınca tekrar başlıyor diyete :) Şu sıralar tekrar diyet modunda :) Evde yağsız yemekler pişiyor, sebze yemekleri yapılıyor. Sebze çorbaları yapılıyor, kızartma yasaklanıyor vs. Fırında yapıp eşimle bayıla bayıla yediğimiz bu kadar mı güzel diyet yemeği olur dediğimiz bir yemek.... Borcamından görüldüğü üzere 3 sıranın birini ben diğerini eşim yedi. Daha sonra benim aklima fotoğrafını çekmek geldi, ondan böyle oldu:) Ondan kalan son sıranın fotoğrafını çekebildik :)

MALZEMELER:
  • 300 gram kıyma (diyet için yağsız)
  • 3 adet patlican (ince uzun)
  • karabiber
  • tuz
  • domates, yeşil biber
HAZIRLANIŞI:
  • Patlıcanların başını kesip soymadan 2 parmak kalınlığında doğruyoruz. Uzun patlıcanlar yaklaşık 5-6 parça oluyor.
  • Tuzlu suda 15-20 dk bekletiyoruz.
  • Kıymayı tuz, karabiber (ben biraz bayat ekmek içi koydum ama asıl tarifinde yok) ile ovup yuvarlak köfteler yapıyoruz.
  • Kapaklı bir borcama bir patlıcan bir köfte olacak şekilde diziyoruz.
  • Üzerine 3/4 su bardağı kadar su gezdirerek kapağını kapatıp 150 derece fırına veriyoruz.
  • 45-50 dk pişiyor.
  • Pişmeye yakın üzerine domates biber döşenebilir ancak ben döşemedim.
  • Fırını kapattıktan sonra da yemeği fırından çıkarmıyoruz. Fırın soğuyana kadar içeride duruyor.


Hiç yorum yok: