12 Kasım 2007 Pazartesi

KEPEKLİ EKMEK

Poaça yemeyi çok severim ancak kilolarım alıp başını yürüyünce, kepekli poaçaya geçeyim diye düşünerek eve bir paket kepekli un almıştım. Ancak poaça yemeyi külli kesince unum dolapta kalakaldı. Aylarca dolabın kapağında durunca artık kokup küflenecek diye kepekli ekmek yapmaya karar verdim. Ekmeklerim çok güzel oldular kahvaltılarda epeyi bi süre yedik sonra da bayatlayınca dolaba attım. Çıkarıp tost makinasında ısıtınca ilk piştiği halden güzel olduğunu gördüm. Bir tarif buldum çıktısını aldım ama çantama çıktıyı koymayı unutunca işyerinde masamın üzerinde kaldı.... O tarifi de yapamadım.
Bende kafama göre bişiler yaptım.

MALZEMELER:
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 yemek kaşığı kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
HAZIRLANIŞI:
  • Sütü ılıtıp,şeker içinde çözündükten sonra mayayı içine koyarak 5 dk bekletiyoruz.
  • Mayalı sütü boş bir kaba alıp, aldığı kadar unu ekleyerek zeytinyağı ve tuzu ekleyip iyice karıştırıyoruz.
  • Az birazda su ekliyoruz.
  • Sonra üzerini kapatarak mayalanmaya bırakıyoruz.
  • 2-3 saat sonra mayalanmış hamurdan toplar yuvarlayarak 200 derece fırında 45 dk pişiriyoruz.

Hiç yorum yok: