20 Kasım 2007 Salı

FIRINDA ÇUPRA

Balık mevsimi geçmeden bolca yiyerek balık özlemimi gidermeye çalışıyorum. Tombul tombul 2 tane çupra aldım. (Ay bu tombik balığın tam adı nedir? çupra mı çipura mı? ) Fırında yapmaya karar verdim. Güzelce de özee bezene de hazırladım. Tepsiyede dizdim. Sonra fırında unutunca balıklarım leziz mi leziz olmasına rağmen etrafındakiler biraz fazla pişmişti. Hatta bir taraf kıtırdamış bir taraf da yanmıştı. Soğanlarının muhteşem olduğunu söyledi eşim. Patatesleride yanık yerlerini ayırarak güzeelce yedik ama 2 çupra bize fazla geldi. 2 tanesi 1 kilodan fazla gelmişti. 3 kişi için ancak ideal.


Temzilenmiş olarak aldığımız çupraları yıkayıp tuzluyoruz. 2 patates ve 2 soğanı resimdeki gibi doğrayarak yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştiriyoruz. Karnına bıçak atılmış çupraların aralarına tereyağı yerleştiriyoruz.
175 derece fırında 40 dakka pişiriyoruz. Siz yine de ara ara kontrol edin. Benim gibi yakamyın :)

Afiyet olsun efendimmmm......

Hiç yorum yok: