1 Kasım 2007 Perşembe

FELLAH KÖFTESİ

Geçenlerde pembelinin blogunda rastladım bu tarife, annemin çok nadiren de olsa yaptığı bir lezzet aklıma geldi. Hemen denemeliyim dedim. 2 kişilik yaptım, eşim çok beğenmediği için kendim yemek zorunda kaldım. Ama bence güzeldi....

MALZEMELERİ:
  • 1 su bardağı bulgur (benim su bardağım oldukça küçüktü)
  • 1 adet yumurta
  • 4 yemek kaşığı un
  • tuz, karabiber
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 adet küçük soğan

HAZIRLANIŞI:
  • Bulgurun üzerini kapatacak kadar sıcak suyu gezdirip üstünü kapatarak dinlenmeye bırakıyoruz (yaklaşık 10-15 dk)
  • Bu sırada biz soğanımızı minik minik dilimleyip, zeytinyağı ile kavuruyoruz.
  • Ardından salçasını, tuzunu, koyarak iyice kavurup altını kapatıyoruz.
  • Islanmış ve şişimiş bulgurun üzerine 1 adet yumurta ve ununu koyarak iyice köfte kıvamına gelene kadar yoğuruyoruz ve elimizi ara ara ıslatarak fındıktan büyük, cevizden küçük toplar halinde yuvarlıyoruz.
  • Bir tencerede kaynamış suyun üzerine minik topları bırakıyoruz ve minik toplar yukarı çıkana kadar haşlıyoruz.
  • Soğanların altını açarak tekrar ısıtıyoruz ve üzerine yarım çay bardağı su gezdirip kaynatıyoruz.
  • Haşlanmış minik topları haşlandıktan sonra bir kevgir ile alarak salçalı karışımın içine alıyoruz. Altı açık ocakta sosu iyice çekmesini sağlıyoruz.
  • Servis yaparken altına sarımsaklı yoğurt üzerine salçalı minik topları koyarak servis yapıyoruz...
Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: