24 Ekim 2007 Çarşamba

TERBİYELİ HAMSİ

Samsun'da yaşadığımız yıllarda babam her hafta hamsi alırdı. Hamsi mevsimi geçmeden biz hamsiye doymuş olurduk. Kampda hamsi partileri, motelde hamsi ızgaralar yapardık. Misafirler ağırlardık. Tezgahlarda şu küçük balığı gördükçe neler gelir neleer geçer aklımdan. Ben fırında bu yemeği yaptığımda kardeşim hep aynı espriyi yapardı. "Abla bunun terbiyesizi nasıl olur?".
Dün akşam eve gelmeden önce markete uğradım bir paket brokoli aldım. Sonrada yarım kilo dememe rağmen 600 gramlık hamsi tarttırdım. Eve gelince önce brokoliyi haşlamak için ocağa koydum, ardından yemeği yapmaya koyuldum. İşte malzemeleri ve hazırlanışı:

Malzemeleri:
  • 600 gram hamsi
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 2 tatlı kaşığı zeytinyağ
  • 5 diş sarımsak
  • 1 adet limon
  • tuz, pul biber, karabiber,kekik

Hazırlanışı:
  • Hamsileri ayıklayıp yıkıyoruz.
  • Üzerine salça, sıvıyağ, sarımsak ve baharatlarını ekleyip biraz harmanlıyoruz.
  • Tabanı iyice yağlanmış tepsiye kuyrukları aynı tarafa gelecek biçimde dizelim.
  • Üzerine dilimlenmiş limonları dizelim.
  • 200 derece fırında 30-45 dk arası damak tadınıza göre pişirelim.

Hiç yorum yok: