15 Ekim 2007 Pazartesi

TEL KADAYIF

Bayramda gazetelerin birinin ekinde verilen tariflerden bir kadayıf tarifini uyguladım. Tam bir facia ile sonlandı. Sorunu ise kadayıfı 30 dk pişirilmesi gerektiği yazdığıdan benim de 30 dk sonra fırından çıkardığım tatlı üzerine şerbet dökmem. Aynı ölçülerle aynı tatlıyı arkadaşımın tam 50 dk pişirmesi sonucu onun tatlısının muhteşem sonuç vermesi. Ve hamur olan bir tepsi kadayıf. Ardından başka bir tarife göre yaparak denediğim kadayıf var. Sütlü kadayıf. Ondan da kaynayan sütün üzerine 1 tatlı kaşığı limon sıkılacağı yazıyordu. Onu uyguladığımda ise sütün tamamı kesildi benim bayraklarım tamamen aşağıya inmiş oldu. Kendimi beceriksiz işe yaramaz hissettim. Tüm bunlara rağmen arefe günü aldığım yarım kilo kadayıf hala dolapta beni bekliyordu. 2 başarısız çalışma sonrasında cesaretimi toplayıp son bir kez daha kadayıf yapmayı denemeliyim, yoksa dolapda beklerken bozulup gidecek dedim kendi kendime. Hiç bir kitaba hiç bir dergiye bakmadan kafama göre yapmaya karar verdim. Ve sonuç eşime göre gayet iyi, Fatih Bey'e göre (amcamın oğlu) rezaletti. Herneyse bence de fena değildi. Denemek isteyen olursa işte en son kadayıfım....

Malzemeler:
  • Yarım kilo taze tel kadayıf
  • 1/2 paket margarin+2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz ve fındık karışımı

Şerbeti için:

  • 2 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
Hazırlanışı:
  • Şerbeti için şeker ve suyu ocağa koyup kaynatıyoruz, kaynayan şerbet üzerine limonu sıkıp üzeri köpük köpük olana kadar kaynatıyoruz. Şerbeti ılımaya bırakıyoruz.
  • Tereyağı ve margarini eriterek ılık bi şekilde tel kadayıfı elimizle didikleyerek yediriyoruz.
  • Kare büyük boy borcama 3/5ini elimizle bastırarak yerleştiriyoruz.
  • Arasına çekilmiş ceviz yada fındığımızı koyuyoruz.
  • Kalan kadayıfı (2/5 kadarını) üzerine bastırarak yerleştiriyoruz.
  • 180 derece ısıtılımış fırında üzeri iyice kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Fırından çıkan sıcak kadayıfın üzerine ılık şerbeti gezdiriyoruz.
  • Soğumaya bırakıyoruz.
  • Ardındna dilimleyerek servis yapıyoruz.
  • Üzerine ben çekilmiş fındık koydum. Dileyen elbette fıstık yada ceviz de kullanabilir.
  • NOT: Fatih Bey'in tavsiyesi: Ilık margarin ile kadayıfı ovarken 1 tatlı kaşığı pekmez eklemek. Daha güzel kızarır ve hoş kokulu olurmuş.Tekrar kadayaıf yapmaya cesaret edersem bunu göz önüne alacağım sağol kuzen.

1 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Bana da gönderin bir porsiyon, test edeyim bakalım...