15 Ekim 2007 Pazartesi

GÜL BÖREK --PATATESLI_ISPANAKLI--


İç anadolu'da bayramlarda tatlı yanına (genellikle ev baklavası) birde yaprak sarması koyarlar. Benim yaprak saracak vaktim olmadığı için börek yapmaya karar verdim. Önce ıspanaklısını yaptım. Baktım çok güzel oldu birde patateslisini denedim. Misafirlerim de beğemiş olmuş olsa ki hiç kalmadı...





Ispanaklıyı büyük tepsiyle , patatesliyide küçük tepsiyle yaptım. Onun için yufka sayısı ve harç ölçüleri biribirinden farklıdır.

ISPANAKLI GÜL BÖREĞİ içn

Malzemeler:
  • 6 adet yufka
  • 750 gram ıspanak
  • 1 kase ufalanmış beyaz peynir
  • 3 adet yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1/2 çay bardağı ayçiçek yağı
Hazırlanışı:
  • Ispanakları yıkayıp minik minik doğruyoruz
  • Ispanak, peynir, 2 yumurta, süt, peynir, bir tutam tuz, zeytinyağını karıştırıyoruz
  • Yufkaları tezgaha sererek 4'e bölüyoruz. (4 çeyrek yufkamız oluyor)
  • Ispanağın tabanına akmış yeşil sudan yufkalar üzerine gezdirerek şekil vermeye başlıyoruz.
  • Kalın kesimine harçtan (çiğ olarak) koyarak içeri doğru yuvarlayıp gül şeklini veriyoruz.
  • Tepsinin tabanını bolca ayçiçek yağı ile yağlıyoruz.
  • Tepsiye bitşik bitişik güllerimizi seriyoruz.
  • Böreklerin üzerine 2 adet yumurtayı ( sarısını beyazından ayırmadan ) sürüyoruz.
  • 175 derece fırında yakalşıkk 40 dakika üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • 6X4=24 adet börek çıkıyor
PATATESLİ BÖREK içim

Bu böreğim dah az oldu ama daha güzel oldu. Eşimden tam not aldı. Hayatında yediği en güzel börekmiş :)

Malzemeler:
  • 3 adet yufka
  • 3 adet orta boy patates
  • 1 adet orta boy soğan
  • bir tutma maydonoz
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1/2 çay bardağı ayçiçek yağı
Hazırlanışı:
  • Patatesleri ve soğanı soyarak minik küp küp doğruyoruz. (Haşlayada bilirsiniz ama ben tembel işi yaptım)
  • Zeytinyağı ile patatesleri ve soğanı kavuruyoruz. (Yağ az gelirse artırabilirsiniz)
  • Kavrulmuş patates (ılık), tuz ve sütü bir kapta karıştırıyoruz
  • Yufkaları tezgaha sererek 4'e bölüyoruz. (4 çeyrek yufkamız oluyor)
  • Kalın kesimine patatesli karışımdan koyarak içeri doğru yuvarlayıp gül şeklini veriyoruz.
  • Tepsinin tabanını bolca ayçiçek yağı ile yağlıyoruz.
  • Tepsiye bitşik bitişik seriyoruz.
  • Böreklerin üzerine 1 adet yumurtayı (sarısını beyazından ayırmadan) sürüyoruz.
  • Üzerine dilerseniz çörek otu, dilerseni susam ile süsleyerek 175 derece fırında yakalşıkk 40 dakika üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • 3X4=12 adet börek çıkıyor
Resim resim şekillendirmesi ise aşağıdadır....

Hiç yorum yok: