3 Eylül 2007 Pazartesi

KARNIYARIK

Eşim patlıcan giren her yemeğe bayılır. Kayseri patlıcanı denilen açık mor-beyazlı bir patlıcan almıştık. Eşim bu patlıcanın çok lezzetli olduğunu söylemişti. Ne yapsak bu patlıcanı nasıl değerlendirsek diye düşünürken karnıyarık yapalım dedim. Cumartesi günü akşam eşimden önce eve geldim. Patlıcanları soyup tuzlu suya yatırdım. Sonra buzluktan kıymayı çıkardım. Domates biberleri hazırladım. Tüm malzemeler hazırdı. Eşim geldi ay hadi karnıyarık yapalım diye hevese geldi :) "Şimdi ben bunları hazır ederim sen kalkar karnıyarık yaptım dersin" dedim. İşin sırrı onu güzelce kızartıp hazırlamakta diye övünüyor. İyi hadi bakalım Erdal Bey görelim marifetini:) Betül sosuna ne koyacağız, bunu bu kadar kızarttım yeterlimi vs gibi sorular.i. Bir kaç soru ardı ardına gelince anladım ki aslında eşimin ilk karnıyarık deneyimi :) Hiç bozmadım eşimi... Ama ona usta muamelesi yapmaya devam ettim :)



Eşimin tarifini veremeyeceği ancak kendisinin yaptığını sandığı karnıyarığın tarifini verelim.

Malzemeler:
  • 1 kilo minik patlıcan
  • 250 gram kıyma
  • 2 küçük boy soğan
  • 10 adet biber
  • 2 adet domates
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 1 su bardağı su (sulu yemek sevenler artırabilir)
  • Tuz, karabiber
Hazırlanışı:
  • Patlıcanları pijamalı soyup tuzlu suda 15 dakika bekletiyoruz.
  • Biber ve domatesleri soyup hazır ediyoruz.
  • Soğanı doğrayıp, kıyma ile kavuruyoruz. Üzerine tuz ve çok az karabiber atıyoruz.
  • Patlıcanları kızartıp yumuşamalarını sağlıyoruz.
  • Kızarmış patlıcanları boş bir tepsiye alıp, karınlarını açıyoruz.
  • Kalan yağ ile biraz da biberleri öldürüyoruz.
  • Tepsideki patlıcanların içine hazırladığımız kıymayı koyuyoruz
  • 2 yemek kaşığı domates salçasını 1 su bardağı su ile özleştirdikten sonra yarısını patlıcanların üzerine gezdiriyoruz. Kalan yarım bardak salçalı suyun üzerini tekrar doldurup tepsinin boşluklarına gezdiriyoruz.

  • Üzerine biberlerini dizerek 200 derece ısıtılmış fırında yarım saat pişiriyoruz.
  • Fırından çıkarmadan 10 dakika önce domateslerini de üzerine dizerek 10 dakika pişiriyoruz.

Hiç yorum yok: