14 Eylül 2007 Cuma

İLK İFTAR

Evli geçireceğim ilk Ramazan olduğu için elim ayağıma dolaştı, panik vaziyette düşünüyordum kimleri davet etmeliyim ne hazırlamalıyım diye. Ramazandan bir gün önce dayımların Ankara'da olduğunu duydum. Evlendikten sonra hiç evime gelmemişti. Anneannemi alıp Karaman'a döneceği için bir akşamlık süre var ve oda ramazanın ilk günü....
Ramazan davetle hareketli başladı. Dayımlar 5 kişi, anneannem ve annemler 3 kişi bir de eşim ve ben tam 11 kişilik bir akşam yemeği.... Bir önceki akşamdan tatlı ve böreği birde çorbayı hazırladım. Evde patates yok onun için ana yemek ertesi güne kaldı, tavuklar buzlukta oda aynı şekilde. İftardan önce telaşeli vede heyecanlı bir koşturmadan sonra nihayet ezan okundu ve kalabalık bir şekilde orucumuzu açtık.....
Yemek tariflerine gelince; Şekerpareyi sevgili portakalağacının meşhur şekerpare tarifi ile yaptım, hiç sekmiyor her seferinde tam istediğim kıvamda tutuyor bu tatlı... Tekrar teşekkür ederim Hatice: bu tarifi bizimle paylaştığın için... Yoğurtlu çorbam ise daha önce de tarifini verdiğim bir yemek. Buzlukta haşlanmış buğdayım hazır olduğu için çok pratik oluyor. Anneannem şeker hastası olduğu için pirinç pilavı yerine bulgur pilavı yapıp üzerine soteli tavuk yerleştirdim. Böreğim yine arşivden sodalı börek. Tarifini daha önce hiç vermediğim bir tek İzmir köftesi var, onun da tarifini çok yakında vereceğim...







Hiç yorum yok: