17 Eylül 2007 Pazartesi

ABUGANNUŞ YE #26



Şimdi ben eğer bu yemeğin adını yanlış yazdıysam fanatik Antep'li kuzenim Fatih hemen düzeltecektir eminim. Ama napayım Fatih senin annen de Antep'li baban daa benim sadece babam Antepli :) Neyse Bu ay ki etkinlik konumuz aperatifler ve mezeler olunca bende yöresel bir tadı denemek istedim. Tarifini kuzenim (Fatih'den)'den aldım. Babası gibi o da iyi bir ahçı olma yolunda....
Benzer malzemelerle ancak daha farklı sunum ve tarifle Lamacim da etkinliğe katılmış.Aynı meze ile etkinliğe katılmamız ise bir tesadüf kesinlikle sözleşmedik :)

Malzemeleri:
  • 4 adet patlıcan (saplarını koparmayın)
  • 3 adet ergin domates
  • Tuz
  • Zeytinyağı
  • Sarımsak (arzuya göre)
Hazırlanışı:
  • Patlıcanları ocakta karnını bi kaç yerden delerek közlüyoruz.
  • Domateslerin kabuklarını soyarak şrş doğrayıp zeytinyağda soteliyoruz
  • Közlenmiş patlıcanların kabuklaırnı soyduktan sonra minik minik dilimliyoruz.
  • Sotelenmiş domateslerin üzerine önce tuzu sonra da patlıcanlarımızı atıyoruz ve ocak üzerinde biraz daha karıştırıyoruz. Sonra bir servis tabağına alıyoruz ve soğutuyoruz.
  • Soğuk olarak servis yapıyoruz.

NOT: Üzerine dilerseniz yoğurt, onun da üzerine kavrulmuş kıyma ile de servis yapabilirsiniz....

Aperatiflere bir ek olarak da Ramazan girmeden önceki hafta yaptığım kısırı verebilirim....
Annem ve eşimden tam not aldı... Tarifi ise yine önceden vermiştim.... İşte burayi tıklayarak tarifine ulaşabilirsiniz....

Hiç yorum yok: