28 Ağustos 2007 Salı

ÇİĞ BÖREK



Sevgili Derya'nin blogunda görmüştüm canım çok ama çok istemişti. Bunu denemeliyim demiştim kendi kendime. Elbetteki acemi usulu Derya'nınki kadar güzel olmadı ama kıtır kıtır çok lezzetli oldu. Pazar kahvaltısı için kıymanın çözülmesini beklemek istemediğim için peynirli yaptım. Sevgili Derya'nın malzemelerini vereceğim ancak ben yarım ölçü yaptım 12 adet çıktı. Tam ölçüler ile 20den fazla börek çıkıyor.


Malzemeler:

  • 2 adet yumurta
  • 3 kahve fincanı su
  • 16-17 kahve fincanı un
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 2 kahve fincanı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • tuz
İçi için 1 kase beyaz peynir maydonoz ve tuz.

Hazırlanışı:

  • Unun ortasını havuz şeklinde açtıktan sonra ortasına yumurta, su, sıvıyağ,, sirke, tuz ve kabartmatozunu koyarak bir hamur hazırlıyoruz.
  • Mandalinadan küçük cevizden büyük bezeler yuvarlayıp üzerini örterek dinlenmeye bırakıyoruz.
  • Yarım saat beklettikten sonra tezgahta tabak büyüklüğünde merdane ile açtığımız parçaların içine peynir koyarak sıkıca kapatıyoruz.
  • 1,5 su bardağı sıvıyağda kızartarak sıcacık servis yapıyoruz.

Kolay gelsin afiyet olsun....

Hiç yorum yok: