4 Haziran 2007 Pazartesi

SÖĞÜRME


Söğürme.... Bu kelimeyi çocukken babamdan duyardım bol bol ama ne olduğunu bilmezdim. Sayıklar dururdu babacım. Eşi Karamanlı ne bilsin söğürmeyi. Ee anne desen uzaklarda :) kendisi de mutfağa girse buzdolabının yerini bilmeyen bir adam:) Yıllar sonra öğrendim ki bu benim zavallı babamın en çok sevdiği Antep yemeğiymiş. Söğürmenin bir yemek olduğunu amcamla çıktığımız bir piknikte öğrendim. Amcam bir o kadar mutfakta mükemmel ahçıyken babam da bir o kadar sakar ve beceriksizdir. İşte iki kardeş....
Ben beceremediysem de elimden geldiği, babaannemden gördüğüm ve amcamı izlediğim kadarıyla bişiler yapmaya çalıştım. Yemeğin aslı pikniklerde mangal sefalarının ardından artan közde patlıcanların çevrilmesiyle yapılır, ancak biz evimizdeki ocağın üzerinde 2 adet patlıcanı çevirerek yaptık. Domates ve soğanını biraz fazla kaçırmışım sanırım. Eşim domates ve soğanı çok olmuş dedi. Yine de pazar kahvaltılarına yakışan hafif güzel bir çeşit oldu. Veya ağır misafirlerde sofra ortasına salata gibi servis yapılabilecek güzel bir lezzet oldu. Gel gelelim tarifine....

MALZEMELER: (2 kişilik)
  • 2 adet orta boy patlıcan
  • 3 adet biber
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 3 adet domates
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz
HAZIRLANIŞI:
  • Patlıcanlarımızı ocak üzerinde kabukları kabarana kadar çeviriyoruz. (Mangalımız yok ki napalım :) )
  • Biberlerimizi de yine ocak üzerinde çeviriyoruz.
  • Patlıcanları küp küp tahtada doğruyoruz.
  • Sonra tüm malzemeleri karıştırıyoruz...

Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: