31 Mayıs 2007 Perşembe

TAVUK ŞİŞ


Merhaba. Çocukken tavuk yemeklerini çok severdim. Ama şu kuş gribi olaylarından sonra biraz tiksinmiştim. Uzunca bir aradan sonra tekrar tavuk yemeklerine döndüm. Ancak artık yağsız derisiz sadece göğüs eti alıp yiyebiliyorum. İşte çöp şişimizi de göğüs etinden yaptım.
Gelelim hazırlanışına:

MALZEMELER: ( 14 adet çöp şiş için yaklaşık 3 kişilik)
  • 3 adet tavuk göğüs eti
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
  • Karabiber, kekik, kimyon,tuz
  • 14 adet çöp şiş
HAZIRLANIŞI:
  • Tavuk etini şişe dizilebilecek kadar küçük küçük doğruyoruz.
  • Fırınımızı 180 dereceye ayarlayarak açıyoruz.
  • Eti bir kapta diğer malzemeler ile birlikte karıştırıyoruz.
  • Fırın ısınırken biz çöp şişlere tavuk etini saplıyoruz.
  • Fırın tepsisinin üzerine ayaklı teli koyarak üzerine şişleri diziyoruz
  • Fırına veriyoruz.
  • Yaklaşık yarım saat içinde pişen yemeğimiz servise hazır oluyor :)
Çöp şişler fırında pişerken bizde bu arada pilavımızı yapıyoruz. Bulgur pilavını ise biberli ve domatesli yaptım. Zaten bilmeyen yoktur ama ben hazır hevese gelmişken onu da anlatayım:)

MALZEMELER:
  • 2 adet biber
  • 4 adet ortaboy domates
  • 1 kase bulgur
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
  • Tuz
  • 2 kase su
HAZIRLANIŞI:
  • Biberleri minik minik doğruyoruz (Benimkiler biraz iri olmuştu:) )
  • Az biraz zeytinyağı ile biberleri kavuruyoruz
  • Domatesleri üzerine rendeliyoruz.
  • Biberler öldükten sonra üzerine bulguru koyup biraz daha kavuruyoruz.
  • 2 kase suyumuzu üzerine döktükten sonra tuzunu atıp kapağını kapatıyoruz.
Çöp şişlerle , bulgur pilavımız aynı anda hazır oluyor. Sıcak sıcak sevise alabiliriz.
Hepsini hazırlayıp, pişirip servise vermek yaklaşık 40 dakika alıyor. Hem kalorisi az hemde sağlıklı bir yemek oluyor....
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: