7 Haziran 2007 Perşembe

REVANİ


Tatlının adını stres tatlısı koyacaktım vazgeçtim:). Önceki akşam Sevgili Lamacim ile birlikte yaptık bu tatlıyı. O da nasıl oluyor demeyin:) O Amerikadaaa sen Ankaradaaaa. Şöyle oluyor. Malzemeleri karıştırdım, borcama koydum fırına verdim. Sonra geldim laptopu açtım msne bağlandım lamacimla sohbete başladık. Derken ara ara gidip fırına bakıp bakıp geliyorum. Baktım ki revaninin kenarları kabarmış ortası kabarmamış. Lamaaaaa bunun ortası çöktüüü dedim. Dur dur dedi bana, sakin ol. Öyle olurmuş ama revani şerbetini alınca kabarırmış dedi. Sonra tepsinin üstünü kapat dedi. Tamam tamam dedim sakinleştim. Arkasından acaba şerbet sorunu çıktı: hangisi soğuk hangisi ılık olacaktı diye. Lama benim için bir arkadaşına sordu. Şerbeti soğuk keki sıcak olmalıymış. İmdaaaaaat ben şerbeti hazırlamadım ve kekim birazdan fırından çıkacak. O nasıl sıcak yeni yapılacak şerbet nasıl ılık olacaktı. Ben yine panikledim :). Lamacım beni yine sakinleştirdi. Hadi sen onu hazırla buzdolabına koy hemen soğur dedi :) Koştum mutfağa. Şerbetini hazırladım. Buzdolabına koydum. Bir 15 dakika sonra keki fırından çıkardım, şerbetide dolaptan. Kek sıcak şerbet ılıkken üzerine döktüm. Sonra üstünü kapattım beklemeye bıraktım. Sonra geldim oturma odasına. Bu arada da dizim bitmek üzere:( Lamacima son fotoğrafını gönderdim. (Aramızda ufak bir sır var onu atlıyorum:) ) Borcamı bir büyük boy seçmiş olsaymışım revani daha ince ve daha güzel şerbetini çekecekti. Kabarmadı diye korkarken biraz fazla kalın olmuştu:) Sağol lamacım. Aşağıdaki ölçüler tam ölçüler. Ben yarım ölçü yaptım. 9 dilim revani çıktı.

MALZEMELER:
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Yarım limon suyu
  • 2 su bardağı un
  • 2 su bardağı irmik
Şerbeti için:
  • 5 su bardağı şeker
  • 6 su bardağı su
Üzeri için:
  • Hindistan cevizi
HAZIRLANIŞI:
  • Önce şerbeti hazırlıyoruz:) Su ve şekeri ocakta kaynattıktan sonra 1 tatlı kaşığı limon sıkarak, şerbeti kenarda biryerde soğumaya alıyoruz.
  • Yumurta ve şekeri çırptıkan sonra diğer sıvı malzemeleri koyarak karıştırıyoruz.
  • Unu, irmiği, kabartma tozunu, vanilyasını koyup karıştırıyoruz ve yağlanmış borcama alıyoruz.
  • Yarım ölçülerle kare boy bir borcam iyi oluyor.
  • 180 derece sıcak fırında 45 dakika pişiriyoruz.
  • Çıkarınca dilimliyoruz, bir 5 dakika sonra ılık şerbeti üzerine döküyoruz.
  • Revani soğuyunca üzerini kapatarak dinlenmeye alıyoruz. Bir sonraki gün daha da bir lezzetli oluyor.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: