28 Mayıs 2007 Pazartesi

PATLICAN YATAĞINDA FIRINDA KÖFTE



Sevgili kuzenim ile benim nikahımdan sonra hiç görüşememiştik. Şimdi düğün hazırlıklarında olan kuzenimin bizi ziyaret etmesi şerefine hazırladığımız yemeklerden biri. Antep'den gelen birine yemek nasıl beğendirilebilirdi ki :) Ama çalışan ve okumuş bir bayanın beceriksiz olacağını bilen bir kuzenin kusur görmeyeceğinin affına sığınarak kolları sıvadım. Biz pilav yanında etli fırın yemeklerine bayılıyoruz. Umarım Fatih Bey'e de beğendirebilmişizdir:) Cuma akşamı geleceği için perşembe akşamından hazırlık yapmıştım ancak planlar değişip ziyaret cumartesi gününe ertelenince ilk yaptığımız yemeği eşimle oturup afiyetle yedik. Onu patatesli yapmıştık. Evde patlıcan çok olunca bunuda patlıcanlı deneyeyim diyerek kolları sıvadım. Boll domates ile döşeyerek frınladım.

İşte yapılışı:

MALZEMELER:

Köfteleri için:
  • 1/2 kg yağlı kıyma
  • 2 dilim kuru ekmek içi
  • 1 yumurta
  • Köfte baharatı
  • Karabiber
  • Kimyon
  • Tuz
  • 1 çay kaşığı zeytinyağı
Altı için:
  • 4-5 adet orta boy patlıcan
Sosu için:
  • 2 yemek kaşığı domates salçası,1 kase su
Üzeri için:
  • 3-4 adet domates,4 adet biber
HAZIRLANIŞI:
  • Patlıcanların tüm kabuklarını soyarak ince ince boydan dilimliyoruz. Tabanını yağladığımız tepsinin zeminine döşüyoruz. (Bir önceki gün patlıcan yerine patateslisini yapmıştım)
  • Köfte malzemelerini karıştırarak ince ince elimizde köfteleri yapıp patlıcanların üzerine seriyoruz.
  • Köftelerin üzeirne kurumamaları için 2 yemek kaşığı sıvıyağ gezdiriyoruz.
  • 180 derece fırına veriyoruz. O yarım saat kadar süre içerisinde pişerken biz domatesleirmiz yıkayıp dilimliyoruz.
  • Domates salçası ile suyu karıltırarak özleştirerek, sosumuzu hazırlıyoruz.
  • Yarım saat sonra fırından tepsiyi alarak üzerine sosunu gezdirip domates ve biberlerini sererek tekrar fırınlıyoruz. Yaklaşık 15 dakika sonra patlıcanlarının pişip pişmediğini kontrol ederek fırından alıyoruz.
Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok: