25 Nisan 2014 Cuma

Hello Kitty Şekerhamuru Kurabiye

Nisan ayı iki güzel yavrunun doğumgünü. Ayşe Melis ve Burcu Sena. Burcu Sena için sözleşmiştik. Ama Melis'e süpriz yapıldı bu kurabiyeler:)
Kurabiyeler için volovan set aldım bu sefer.
Hamurun tarifini ise değiştirdim. Tam olarak bisküvi gibi kurabiye oldu. Tarifimiz böyle:
125 gr pudra şekeri
125 gr tereyağı
Vanilya
250 gr un
Limon rendesi
1 yumurta.
Karıştırıp, kalıplara çıkarılınca 180 derecede 10-15 dk pişiriliyor.
Bu ölçülerin iki katını yapınca 30 civarı kurabiye çıkıyor.
Kutuları düğmecilerden aldım. Kızılaydaki erdoğan düğme ve şık düğmede harika kutular var:) Saksı ise ikea dantel saksılarının çakması:) Plastikten üretmişler. İkeaya yolum düşmediği için mecburen bunları kullanmak zorunda kaldım.
Hello kitty kalıplarımızı ise yine Nuans Pastadan sipariş ettim. Kurabiyelerin zemini hazır olunca süsleyip paketleme 3-4 saatimi aldı.
Nişasta ile açılan pembe zemini bal ile kurabiyelere yapıştırdım.
Kaşelerle üzerine isim basıldı. Ayşe Melis ve Burcu Sena sığmadığı için Melis ve Sena yazabildim. Beyaz şeker hamurunu nişasta ile açıp kittyleri çıkardım. Şeker hamurunu şeker hamuruna nemli bir fırça ile yapıştırdım. Sonrada tüm kurabiyelerin nişastalarını kuru bir fırça ile aldım. (Mutfak tabi nişasta ile battı:) )
Pembe şeker hamurundan ise silikon kalıp ile kurdaleler çıkarıp kittylerin tokalarını yapıştırdım:)
Kurdaleleri istediğim uzunlukta kestim kurabiyeleri poşetledim ve bağladım sonrada kutularına girdiler. 

Hiç yorum yok: