18 Mayıs 2011 Çarşamba

Bayatlamayan pofuduk Poaça



Geçenlerde nurturiada geçti yine sohbeti. Deneyenler hep muhteşem şahane dediler. Hemen denemeliyim diyerek. Tarifi aldim bende:)

Taifin Orjinali burada TIK TIKKK

Teyzeme giderken tupperware kabıma koymuşum orada servisteki halini çekmeyi unuttuğum için artık bu fotoğraf ile idare ediyoruz...

Malzemeler

• 1 küp yaş maya ( veya instant maya kullanabilirsiniz 1 paket = 10 gr. )
• 1 nescafe filcanı ılık sut
• 1 nescafe filcanı sıvı yağ
• 1 sise soda / maden suyu = 200 ml.
• 2 yemek kaşığı toz seker
• Bir miktar tuz
• Alabildiği kadar un ( ben tam olarak 750 gr. Un kullandım )


Yapılışı

1. Ilık sütün içine 2 yk şekeri koyup üstüne de küp mayayı döktüm
2. Mayayı elimle azıcık karıştırdım.
3. Sıvı yağ ve sodayı da döküp karıştırdım.
4. Üzerine de aldığı kadar un ekledim. Ekleme yaparken Cup ölçüsü kullandım ve not aldım, tam olarak 750 gr un kullandım arkadaşlar size de fikir olsun.
5. Karışım hamur haline geldikten sonra 40 dk. Kadar bekletiyoruz.
6. Daha sonra elimizle açıp içine istediğiniz harcı koyup yuvarlak ya da arzu ettiğiniz şekilde poğaçalarımızı yapıyoruz.
7. Ustlerine yumurta sarısı sürüp tepsiyi 30 dk. Bekletin , tepsi mayası olsun.

NOT: kesinlikle bekeltme sürelerine uymalısınız:))

1 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

POĞAÇALAR NEFİS GÖRÜNÜYOR POFUDUK POFUDUK,ELLERİNE SAĞLIK.