26 Ağustos 2009 Çarşamba

Ekşili Köfte

Salı günü (25.08.2009) Konya'dan saat 1 gibi çıktık. Eşim biraz yorgundu sen kullanırmısın dedi hı hı dedim. Alaaddin Tepesine parkettiğimiz arabayi aldim babam yanıma oturdu eşim arkaya. Çünkü önde oturunca ben kullanırken dikkat kesilmekten daha çok yorulduğunu söylüyor:) Rampalı çarşıdan aldığı kitabını da eline aldı o okudu ben kullandım. Konya-Ankara 260 km 190ının TISOF'a kadar olanını kullanınca ardından arabayı eşime verdim. Kulu kavşağından sonra Adana trafiği karıştığı için biraz kalabalıklaştı. Eve 4 gibi geldik. ftara evde birşey yok. Bloglardan aklımda kalan bir tarif vardı. Bizim de işyerinde bunun yoğurtlusu çıkıyordu. Karışık bir tarif çıkardım. Naile ile konuşa konuşa ürettiğimiz bir tarif oldu:) Pek bir ölçü kullanmadım. Hatırladığım kadarıyla...
İşte tarifim:
  • Yarım kilo kıyma
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 2 dilim bayat ekmek içi
  • 1 yumurta
  • Bir avuç kadar maydonoz
Harcı için:
  • 2 kase normal yoğurt
  • 1 adet yumurta

2 yemek kaşığı un

HAZIRLANIŞI:

  • Tencereye su koyup kaynamaya bırakıyoruz.
  • Kıymayı iç malzemeleri ile yoğuruyoruz.
  • 2 yemek kaşığı un serptiğimiz tepsiye cevizden küçük toplar halinde yuvarlıyoruz.
  • Tencerede kaynayan suya tepsideki yuvarlanmış kıymaları unu ile atıyoruz kıymalar pişene kadar bekliyoruz.
  • Kaynadıktan sonra tuzunu atıyoruz.
  • Büyükçe bir kasede yoğurdu ve yumurtayı iyice pürüzsüz hale gelene kadar çırpıyoruz.
  • Kaynamış köfteli sudan aza azar yoğurt kabına alıp karıştırarak yoğurdu ısıtıyoruz.
  • Sonra da köfte tenceresine yoğurdu karıştıra karıştıra ağır ağır koyuyoruz. (İşin püf noktası burada yoğurdu kesilmeden tamamlamak gerek)
  • Yoğurtlu karışıma isteğe başlı bir tatlı kaşığı tereyağı ve nane koyarak bir 5 dk kaynatıp altını kapatıyoruz.

Afiyet bal şeker olsun....

TAVSİYE: Yoğurdu torba yoğurdu kullanırsanız daha ekşi ve leziz oluyor. Birde köfte harcına pirinç koymak gerek. Evde prinç kalmadığı için ben koymadım. Pirinçle kıvamı daha koyu olacağını daha güzel oalcağını düşünüyorum...

Hiç yorum yok: