14 Temmuz 2009 Salı

Karışık Dolma

Merhabalar... Paris gezimizin anılarını gezi blogumda tamamladım. Uzun zamandır da diyet nedeniyle tarif ekleyememiştim. Diyetimi haftalık olarak yazacaktım ancak hem seyahat hem de makinamin formatlanması nedeniyle diyetimi yayinlayamadim. Çok özür diliyorum.
6. hafta içindeyim 5 kilo verdim...
Öncelikle diyetim öyle ağır bir diyet değil. Kolay yapılabiliyor. Tüm yemekler tadı tuzu yerinde normal yağlı yiyecekler... Listelediğimde de görüp şaşıracaksınız....
Ben peynirden vazgeçemediğim için Leyla Hanım bana peyniri bol bir diyet uygulattı. Ara öğünleri kesinlikle atlama yoksa ana öğünlerde çok kaçırırsın demişti uygulamaya çalıştım. Kepekli dilimlenmiş uno ekmek aldım kendime. Orta yağlı beyaz peynir. Bir de diyetin ana unsuru öğleyin et yediysen akşam sebze. Öğleyin sebze yediysen akşam et... Bunu iyi ayırmak gerekiyordu. Biraz ayırdım biraz ayıramadım. Spor yapılırsa bu diyetle aylık 6 kilo verilebilecekken yapmadan 3 kilo verebilirsin demişti. Ben az biraz sporla 5 kilo verdim...
Önce dolma tarifimi vereyim sonra da diyetime geçeyim:)





İçi için:

  • yarım kilo kadar yağlı kıyma
  • 3 adet küçük boy kuru soğan
  • 1 demet dereotu
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • tuz
  • karabiber
  • kimyon
  • 2-3 diş sarımsak
  • az biraz zeytinyağı
  • 2 avuç kadar pirinç

Dolmalıklar:

  • 3 adet domates
  • 2 adet patates
  • 2 adet patlıcan
  • 2 adet kabak
  • 4 adet dolmalık biber (bunu pek sevmedim bir daha koymam herhalde)

HAZIRLANIŞI:

  • Dolmalıkların içi oyulur.
  • Patatesinki saklanır.
  • Domatesin içi ise iç malzemesine karıştırılır.
  • iç malzemeleri ise soğanlar ufak ufak doğranarak karıştırılır.
  • Bir domates de kapak olarak üstlerine doğranır.
  • Tabanı geniş bir tencereye zeytinyağı ile domates salçası sotelenerek patates içleri boşaltılır.
  • Sonra içleri doldurulmuş dolmalar tencereye dizilir.
  • Tabanına iki parmak kadar su konularak tencerenin ağzı kapatılır. Su biraz az gelebilir ama kabak yeterince sulanıyor onun için fazla su koymayın. Ben biraz kaçırdım itiraf edeyim:)
  • Yaklaşık 2 saat kadar kısık ateşte kapağını açmadan pişiriyoruz...

2 yorum:

Naile dedi ki...

bu tam konya usulü olmuş, pirinçler sayılıyor :)

Betül dedi ki...

:) nailecim valla biz kendi usulumuzu geliştirdik. Erdal bey pirinci sevmiyor:)