11 Ocak 2009 Pazar

Yeşil Mercimek Salatası



Bu ayki yemekname dergisinde gördüm bu tarifi. Fotoğrafı o kadar iştah açıcıydı ki ay ben bunu yapıp yemeliyim dedim:)
Yeşil mercimeklerimi haşladım. 2 kase kadardı. Ancak salata da 1 kasesini kullandım. Ve annemle alışverişe gittik:) Bir kıyafetimin yıkadıktan sonra çıkan pas lekelerinden ötürü giyilmez hale gelmişti. Ben de aldığım yere götürüp iade ettim. Firma kusurunu kabul edince ürünün fişindeki miktar kadar alışveriş yapabilecekmişim. Bunun için gittim kendime bir yağmurluk aldım. 2 tane etek bir tane pantolon bir eşap ve iki kadife pantolon aldım :) Alışveriş olayını abartıp ben coştukça coşunca annem de bir kışlık manto aldı kendisine :) Eğer hava kararıp işyerleri kapanmaya başlamasaydı ben bu hızla biraz daha alışveriş yapacaktım :) Sonra eve geldim. Sevgili eltimin 5 ocakta dünyaya gelen minik yavrusunu görmeye gittik. Annem de gelmek isteyince önce bize gittik birlikte yemek yedik ve sonra dışarı çıktık. Eşim iyce rahatsızlanmış :( Seni önce bir polikliniğe götürüp iğne vurdurtayım dedim:) Eşimin rengi attı. Meğer iğneden korkarmış:) Polikliniğe gittik. Muayene oldu. Orada birde doktorla tartıştı:) Sonra eczaneler kapalı olunca başladık nöbetçi eczane aramaya. Salak adamın teki bakkal gibi bir eczane açmış pislik içinde birde kamu ile anlaşmamı fesettim dedi. Oradan alamadık. Sonra bize verdiği 2 adrese gittik ve yine de açık eczane bulamadık. Sinir olduk. Eşim hadi gidelim dedi. Ve eşimin kardeşine gittik. Bebek evde bir coşku olmuş ki amaaaannn sormayın:)
Oradan çıktık son eczaneye gidip ilaçları aldık. Ama ordada sinir olduk. Eczane sizin kurmunuzla anlaşmamız yok dedi. Eğer karnenize yazdırırsanız küpürlerini anlaşmalı bir eczaneye verirsenin para iadesi alabilirsiniz dediler. İlaçlar yaklaşık 80 milyon tuttu. Şükür alabilecek durumumuz var da aldık. Gece vakti çocuğu hastalanıp da o saatlerde arabası olmadan ilaç arayanların vay haline:(
Ay ben salata tarifi verecektim hikayeye başalyınca uzadı gitti :) Gelelim tarife:) İşte ben yemekleri hazırlarken sağolsun annem yaptı ama ben yine de tarifini vereyim.

  • 2-3 dat taze yeşil soğan
  • bir tutam maydonoz
  • 1 kase haşlanmış mercimek
  • tuz
  • limon
  • nar ekşisi
  • 3-4 adet minik doğranmış kornişon turşusu
Tüm malzemeleri karıştırıp afiyetle yiyoruz....

5 yorum:

Gönül dedi ki...

ellerine sağlık şekerim yeşil mercimeğin salatasını bende çok severim seninkide değişik...güzeldir eminim..sevgilerimle öpüyorum

Betül dedi ki...

merhabalar çok teşekkür ederim..

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Merhaba:) Umarım eşiniz daha iyidir. Geçmiş olsun! Salatanız çok leziz gözüküyor. Yeşil mercimeği birçok yemekte kullanıyorum ben de. Çok besleyici! Sevgiler...

Sebla

yaban mersini dedi ki...

betül cnm..inş.sen ve eşin iyileşmissinizdir artık..halinizi tahmin edebiliyorum.yeni iyileştim ya..salata enfes bu arada.slmlar

Betül dedi ki...

@kirpiktekigözyaşı: Merhaba eşim biraz daha iyi ama bi iyi bir kötü oluyor. Bu haftasonu yine dizlerim titriyor diyerek sürekli yattı
@Diyalogyemekleri: Çok şükür ben daha iyiym ama eşim off off:) sana da büyük geçmiş olsun...