12 Eylül 2008 Cuma

Soslu Köfte

Dün akşam eşim işyerinden beni alacağını beklerken bir baktim mesai saati dolmuş. Telefonunu arıyorum cevap vermiyor. Baktım beni almayacak. Arabayla gitsem eve park yine problem olacak. Çok da halsiz değilim yürüyeyim dedim... Eve geldiğimde iftara 1 saat vardi. Hemen kolları sıvadım. İri taneli bulgur pilavı yaptım yanına da köfte kızartayım dedim.
Köfteleri hazırladım ancak evde zeytinyağı dışında yağ yok. Kızartma içinde yazık dedim hemen eşime tlf. Gelirken bana kızartmalık yağ al dedim. Dolapta bekelyen erimiş kıymayı çıakrdım köftelik yaptım. Pilavin altini kistim bi 5 dk uyuya kalmışım Eşim geldi. Hadi bakalim mutfağa. O kızarttı ben sofrayı hazırladım. Dünden kalan çorbamız, bulgur pilavımız ve köftemizle bir orucumuzu daha açtık çok şükür. Allah olmayanlara versin...
Soslu Köfte :
MAZLEMELER:
  • Yarım kilo yağlı kıyma
  • Karabiber
  • 1 dilim ekmek içi
  • 2 yemek kaşığı mısır unu
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı süt
  • Tuz
  • Köfte baharatı
HAZIRLANIŞI:
  • İyiyce yoğurup elimizde düzeltiyoruz.
  • Az biraz yağla köfteleri kızartıyoruz.

  • Sonra köfte için kullandığımız yağa bir önceki günden artan mantı sosunu döküp sulandırıyoruz.
  • Arkasından da 2 adet küp küp doğranmış domatesi üzerine dökerek domatesler pişene kadar karıştırıyoruz...
  • Köfteleri bir borcama alıp üzerine de sosu gezdiriyoruz...
Afiyet olsun...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok sahane olmus, ellerine saglik canim. Iyi hafta sonlari diliyorum.

Gönül dedi ki...

hayatım dilerim sizinde dostluğunuz bir ömür devam eder...arkadaş bulmak kolayda hakikaten dost bulmk zordur.....köften harika görünüyor ellerine sağlık..eşin seni almakta geciktiği için köfteyi kızartma işini ona satmışsın ceza olarak:)))) şaka tabi allah birlikteliğinizi mutluluğunuzu daim etsin...sevgilerimle öpüyorum

Betül dedi ki...

merhaba kizilciksurubu haftasonum çok da güzel geçmedi ama çok şükür buna da bin şükür...

@eyvahyemekyandiocakbatti: inşallah. Bakalim haftaya İtalyaya gideceğiz o da güneye inecek milanoda buluşmayı planlıyoruz bakalım :) Eşime ceza vermedim aslinda. Sadece sicakta yürüdüğüm için halsiz düşmüştüm. Amin hep birlikte...

pervin dedi ki...

hayırlı bayramlar....