30 Temmuz 2008 Çarşamba

Mevsim Dolması


Markette kabakları minik minik güzel güzel görünce annemin misafir aldığında küçük kabaklarla tabaklarda kabak dolması ikram ettiği geldi aklıma. O günlerin anısına ben de yapabilirim dedim :) Eve geldim ama zeytinyağlı dolma içi nasil hazirlanir bilmiyorum :)
Hemen anneme bir telefon açtım. Şeey annee kabak dolmasının içi nasil hazırlanır? Annemden bir süre ses yok :) Annem şaşırdı :) Evlendikten sonra ilk kez bir yemeğin nasıl yapıldığını soruyordum :) Sağolsun blogcu arkadaşlarım anne eli değmiş gibiydiler :) Annem tane tane anlattı. Mutfağa geldim bu sırada da Erdal Bey kendisine meyve kokteylleri hazırlamakla meşgul :) Ya Erdal ya bunun işi uzunmuş diyerek söylenmeye başladım. O da meyve sularını kenara bırakarak bana yardım etmeye başladı. Kabakları doldurduk baktık iç malzememiz çok arttı. 2 tane patlıcan ve 3 tane de domates doldurduk :) Tencereyi bu arada değiştirmek zorunda kaldık vs :)

İşte tarifi:

MALZEMELER:
  • 1 kg minik kabak
  • 3 domates
  • 2 patlıcan
  • 1 su bardağı pirinç
  • 3 tane ufak boy soğan
  • tuz
  • nane
  • dereotu
  • Yarım çaybardağı kadar zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası+1/2 yemek kaşığı biber salçası
HAZIRLANIŞI:
  • Kabakları, patlıcanları ve domatesleri yıkayıp, bu malzemelerin içlerini oyuyoruz. Ve baş parmağımızı tuza batırarak içlerini ovuyoruz.
  • Bir tavada zeytinyağı ile soğanları iyice öldürüyoruz.
  • Pirincide içine atarak iyice kavuruyoruz.
  • Nane, tuz ve salçalarınıda azıcık karıştırdıktan sonra altını kapatıyoruz.
  • Dere otunu ve biraz daha zeytinyağını üzerine gezdiriyoruz, domatesin içinden çıkan suyunu ve için ısraf etmemek için iç malzemesi ile karıştırıyoruz.
  • Dolmaların içini bir tatlı kaşığı ile dolduruyoruz.
  • Kabakları eşim yarısına kadar ben de 3/4'ü kadarını doldurdum.
  • Tabanı geniş bir tencereye diziyoruz.
  • Kabakların yarı beline gelecek kadar su gezdirerek kısık ateşte yaklaşık 1,5 saatte pişiriyoruz.
Başında sabırsızlanıp bu ne zaman hazır olur diyen eşleri de bu yarının yemeği diyerek sakinleştiriyoruz :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ankaralı komşum ne güzel şeyler var sende

ellerine sağlık
kocaman öpüücüklerr