12 Mayıs 2008 Pazartesi

CARROT CAKE


Merhabalar...Seyahatin sonrasında yine bir yoğunluk yaşandı. Kuzenim Bülent'in nişanı, nişan için büyük babam ve diğer kuzenim Levent Abimin gelmesi. Toplu bir akşam yemeği. vs vs derken Odtü'de KPDS kursum bitti. Kursun son günü herkes heybesindeki maharetleri dökmüştü. Benim ise haberim bile yoktu. Sadece İsviçre'den getirdiğim çikolataları koyabildim ortaya. Bir kurumda genel müdür yardımcısı olan Birsen Hanım'ın yaptığı kek ise en leziz olanıydı. Hemen tarifini istedim. Gruba attığı kek tarifinin hemen çıktısını alıp çantama attım. Pazar günü üniversiteden arkadaşım Sema ev arkadaşlarıyla bana çok yakın biryere taşınacağını söyleyince fırsat bu fırsat deyip bu keki denedim. Tadı bir harika oldu. Çok teşekkür ederim Birsen Hanım....



MALZEMELERİ:
  • 4 yumurta
  • 1 nescafe fincanı sıvıyağ
  • 2 nescafe fincanı şeker
  • 2 nescafe fincanı un (bir ölçüsünü kepek bir ölçüsünü de normal unla da yapabilirsiniz)
  • 3 nescafe fincanı rendelenmiş havuç (yaklaşık 3 adet ortaboy havuç)
  • 1/2 nescafe fincanı ceviz.
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya (tarifin orjinalinde yoktu, ben ekledim)
  • 1 çaykaşığı tuz
  • 2 çaykaşığı tarçın
YAPILIŞI:
  • Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.
  • Un ve kabartma tozu dışındaki tüm malzemeleri de koyarak karıştırıyoruz.
  • Un ve kabartma tozunu eleyerek karışıma koyarak az biraz karıştırıp. Fazla çırpmadan kalıba koyuyoruz.
  • Benim kalıbım büyük gledi. Onun için en küçük boy fırın tepsisine yağlı kağıt sererek fırına verdim.
  • 180 derece ısınmış fırında 40-45 dk pişirdim.

Hiç yorum yok: