8 Ekim 2007 Pazartesi

SÜTLÜ TEL KADAYIF


İstanbul'u gezdim gezdim geldim... CEBIT fuarını, yarımadayı camileri, ortaköyü, beşiktaşı, rumeliyi vsss derken geldik işte Ankara'ya. Ankara'ya her döndüğümde nefes aldığımı hissediyorum. İstanbul çıldırmış, kafayı yemiş. O nasıl trafik o ne kadar çok insan...
İstanbul'a gitmeden önce yaptığım sütlü tel kadayıfım ve bohça böreğimin fotoğraflarını görünce onları blogda yayınlamadığım aklıma geldi. Şimdi kadayıfı ardından da bohça böreğinin adım adım yapılışını anlatacağım...

Malzemeler:
  • 500 gr tel kadayıf
  • 125 gr margarin+125 gr tereyağı
Şerbeti:
  • 1 lt süt
  • 3su bardağı toz şeker
HAZIRLANIŞI:
  • Süt ve şekeri bir kapta karıştırarak kaynatıp ılımaya bırakıyoruz.
  • Kadayıfı el ile açıp bir kapta margarin ve tereyağını eritip üzerine döküp karıştırıyoruz.
  • Tepsinin tabanını yağladıktan sonra kadayıfı el ile bastırarak tepsiye yayıyoruz.
  • 180 derece fırında yaklaşık 30 dk üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Tepsiyi fırında alınca üzerine ılık şerbetimizi döküyoruz.
  • Ilıyınca servise hazır....

Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: