8 Ekim 2007 Pazartesi

BOHÇA ve CAM BÖREK



Sevgili Havva'cım benim sodalı börek tarifimi çok beğenmiş. Ben de o böreğin aynı harcı ve malzemeleri ile bohça böreği yaptığımı söyledim onu nasıl yapılacağını anlatmaya çalıştım ancak sanırım pek beceremedim. Bir gün yapınca adım adım fotoğraflayıp yayınlayacağıma söz vermiştim. İşte adım adım yapılışı....

İşte malzemelerim: (cam börek ve bohça börek için tüm malzemeler)
  • 6 adet yufka (1kg)
  • 1 şişe soda
  • 1.5 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1/2 paket eritilmiş ılık margarin
  • 1 yumurta (sarısı üzerine beyazı içerisine)
  • 1/2 çay bardağı su
  • Çörek otu
  • Beyaz peynir maydonoz karışımı (arası için)
Harcın yarısını cam börek yarısını da bohça börek için kullandım. Sadece 1 tepsi bohça börek için 3 yufka ve harc malzemesini yarım kullanmak yeterli. Bohça böreğin içini patatesli yaparsanız aynı malzeme ile çeşit elde etmiş olursunuz. Yapılışını eşim adım adım fotoğrafladı. Havvacım sunulur....



Hiç yorum yok: