21 Eylül 2007 Cuma

GÜLLAÇ



Ramazan geldi hoş geldi. Sofralarımızın vazgeçilmez tatlısı. Bu ara bloglarda marketlerde güllaç görür oldum. İşyerinde de güllaç muhabbetleri ortamı sarınca artık ben de bir güllaç yapmalıyım dedim. Eşim sütlü tatlıları çok sever. Ben de çok severim. Dışarıda yerdim ama evde hiç denememiştim. Neden yapmayalım kolay bir tatlı dedim. Kolları sıvadık. Önceki gün akşam yemeğimiz vardı. İftardan önce tatlı yapmak için zamanımız var. 18:00-19:05 arası oldukça güzel bir zaman. İnsanın kendisini de oyalaması gerekiyor. 250 gr güllacı açtıkki içinde 10 yaprak var. Ölçülerde 1,5 lt süt vardı. Biz bu kadar tatlıyı iki kişi yiyemezdik. Hem bir de o kadar büyük tepsimiz yoktu. Oval cam bir tepsiye yakışacağını düşünerek başladım güllacı yapmaya.
Asıl tarifte 1-2 yemek kaşığıda gül suyu var. Eşim marketten gül suyu almış ancak kokusu bir garip geldi bana. Böyle alkollü kolonya gibiydi. Onun için ben gülsuyu koymadan yaptım hiç de fena olmadı...

MALZEMELER:
  • 1 lt+2 su bardağı süt
  • 3 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 3 kaşık bal
  • 6 yaprak güllaç
  • 1,5 su bardağı ceviz içi
  • 1 adet nar
  • 1 adet muz
HAZIRLANIŞI:
  • Sütü ocağa koyup ısınınca şekeri ilave edip. Şeker içinde eriyene kadar kaynatıyoruz.
  • Kaynamaya yakın 1 paket vanilya ilave edip karıştırıyoruz.
  • Kaynayan sütü ocaktan alıp ılımaya bırakıyoruz.
  • Süt ılıyınca 3 kaşık balı süte karıştırıyoruz.
  • Narı soyup tanelerini ayırıyorsunuz.
  • Güllaç yapraklarını ikiye kırarak aralarına ılık sütü koyarak yerleştiriyoruz.
  • Cevizin yarısını ayırıp orta katına ceviz koyup aynı şekilde diğer parçalarını seriyoruz.
  • Üzerini de kalan ceviz, nar ve muz ile süslüyoruz.

Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: