6 Ağustos 2007 Pazartesi

KAKAO KREMALI + MEYVELİ PASTA


Evde günlerdir bekleyen hazır bir pandispanyamız vardı. Eşimle bunu nasıl değerlendiririz diye düşünüyorduk. Bir kurtarma operasyonu gerçekleştirmeye karar verdik. Kolları sıvayıp işe koyulduk. Ben kakaolu kremasını yaptım eşim meyvelerini hazırladı. Sonra içinde de damla çikolatalar koyduk. Dolaba yerleştirip evden ayrıldık. Eşim spora gitti bende annem ve anneannemi gezdirmeye götürdüm. Derken bir haber aldım. Teyzem bize gelmek istiyormuş. Yaşasınnn dedim evde tek çeşit yemeğim var meyvem var, pastamda var bir pilav bir çorba tamamdır :) Önceki hafta Teyzemin kızı Alanur'un doğumgünü vardı. Onun pastasını çok beğenmemiştik ama herkes bir ağızdan keşke bilsek biz yapardık demiştik. Madem gelecekler bu Alanur'un geçmiş doğumgünü pastası olsun dedim içimden.... Annem ile anneannemi bize götürdüm, eşim spordan geldi. Teyzemlerde gelince ekip tamam oldu. Yemek yenildi çay içildi. Sıra pastaya geldi. Alanur'un geçmiş doğumgünü pastası olsun diye konuşurken, bir öğrendik ki aslında o gün Alanur'un (6 yaşında) abisi Samet (10 yaşında)'in doğumgünüymüş. Hiç bir şey demeden sessiz sessiz kenarda olanları izliyormuş minik oğlan:) Pastayı Alanur'dan (pis cadı) aldık, Samet'e verdik. Kurtarma operasyonu pastamız bir kıymetlendi anlatamam :) İşte hikayesi uzun bu pastamızın sahibi Teyzemin oğlu Samet'in pastası...

Krema malzemelerini vereyim:
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı nescafe ( yarım su bardağını pastabanı ıslatmak için kullandım, yarısını ise kremasına karıştırdım)
  • 1 avuç damla çikolata
  • 4-5 yemek kaşığı kakao
Üzeri için:
  • 7 adet kiraz
  • 2 adet muz
  • 1 adet üzüm

Hiç yorum yok: