13 Temmuz 2007 Cuma

LİMONLU BAR #YE 24


Sevgili Rabia'nın yaptığı ve öyle güzel anlattığı bir lezzet. Bu ayki etkinlik de limon olunca fırsat bu fırsat diyerek bende yapmalıyım dedim. Tadını çok sevdik. Rabia gibi üzerine çikolata sosu yapamadım ama üstüne bir limon kondurayım dedim :)
Malzemeleri ve tarifi Rabia'dan alabilirsiniz ancak ben yine de yazayım istedim. Bakarsınız Rabi'a etknliğe limonlu bar tarifiyle katılır:)
Reklamını Rabia'dan tarifini de Estelle'den aldımi.

MALZEMELER:

Hamuru için:
  • 125 gr (1 cup) un
  • 60 gr(1/4 cup) şeker
  • 90 gr küp küp kesilmiş soğuk tereyağ
  • 1 fiske tuz
  • 1 avuç çekilmiş badem (Rabia 2 avuç hindistan cevizi kullanmış)
Üzeri için:
  • 180 g (3/4 cup) seker
  • 2 buyuk yumurta
  • 60 mL (1/4 cup) taze sikilmis limon suyu
  • 1 çorba kasigi limon kabugu rendesi
  • 1 kahve kasigi un
  • 1/2 kahve kasigi kabartma tozu
HAZIRLANIŞI:
  • Fırını onceden 180 derecede ısıtın. Dikdörtgen bir kalıbı yağlı kağıtla döşeyin. (Ben yuvarlak bir tepsi kullandım ) Büyük bir kapta hamur malzemelerini parmaklarınızla crumble, veya ufalanmış ekmek içi kıvamına gelinceye kadar bir iki dakika yoğurun. Hamuru dikdörtgen kalıba döşeyin.Kenarları kızarmaya başlayıncaya kadar 20-25 dk pişirin.
  • Hamur pişerken üstünü hazırlayın. Bütün malzemeleri bir kapta düzgün bir karışım elde edinceye kadar çırpın. Bu karışımı, önceden pişirdiğiniz hamurun üstüne döküp 30 dk pişirin. Barların üstü fazla kızarmaz. Barların piştiğini üstünün hafif yapışkan olmasından anlayabilirsiniz.
  • Barları soğutun. Kalıptan çıkarın, 16 tane bar elde edecek şekilde kesin.
Bu tarif bir kaç gün önce hazırlanabilir. Orijinal tarifte 5 gün önce yapılmasını tavsiye ediyor, ben 2 gun önce hazırladım ve hava almaz bir kutuda buzdolabında beklettim.

Hiç yorum yok: