16 Temmuz 2007 Pazartesi

AĞZI SALYALI KARAKIZ


Merhaba bir blog denemem daha :). Adını ben koydum. Sevgili cilekkokusu hazırlamış. Soğuk soğuk hayal ettim ve eşimde mozik pastaları çok sevdiği için yapmalıyım dedim. Buzlukda bekledikçe güzelleşiyor. Hatta donunca da iyice dondurmamsı oluyor.Sevgili çilek kokusunun tarifinde ufak tefek bi kaç değişiklik yaptım. İşte şöyle :)

MALZEMELER:
  • 1 paket Dr Oetker Çikolata sosu
  • 2,5 bardak süt
  • 30 adet petübör bisküvi
  • 1 yemek kaşığı bal
  • 1 çay bardağı şeker
HAZIRLANIŞI:
  • Çikolata sosunu 2,5 bardak süt ile ateşte karıştırdım.
  • Muhallebi kıvamına gelince tadına baktım. Biraz şekeri az geldi bana onun için şeker ve bal ilavesi yaptım.
  • Bisküvileri içine kırdım iyice karıştırdım.
  • Cam büyükçe bir kaseye strech film serdim. Üzerine karışımı döktüm. Etrafına hoşafın yemediğimiz vişne tanelerini dizdim. İçine koyacaktım ama eşim çikolata ile vişneyi bir arada sevmediğini söyledi. Ama yanında çerez gibi çıtır çıtır donmuş vişneleri de güzelce yedi:)
  • Karışımı buzlukta 15 saat kadar beklettim.
  • Çıkarıp ters çevirdim.
  • Üzerine göz burun ve çilek reçelinden ağız yaptım.

Çilek reçeli ağzından akmaya başladı. Eşim bunun salyaları akıyor deyince o ağzı salyalı kara kız pastası dedim. İnandı :) Adını da böylece pastanın koymuş olduk :)

Hiç yorum yok: