23 Temmuz 2007 Pazartesi

EVDE DONDURMA


Evde dondurma denemesini 10 yaşındayken hazır paket dondurma ile yapmıştım. Hiç güzel olmamıştı.
Çünkü sabırsızlıktan sürekli dondurucuyu açıp açıp bakmıştım. O donana kadar ben yiyip bitirmiştim:) Odur budur hiç ama hiç denemedim. Alırım magnumumu geçerim TV karşısında yerim diyordum. Bu tarifi sevgili sevilin blogunda gördüm. Kendi kendime dedim ki eğer oğlu bunu beğeniyorsa gerçekten güzeldir:) .Çocukların dondurma konusundaki damak tadına güvenerek ben de bu tarifi denemeliyim dedim. Hoşafımın taneleri artmıştı. Atmaya kıyamadım. Onları rondodan çektim ve çekirdeklerini çıkardım. Sonra bir kaç tanede yanında dondurdum. Pek bir güzel oldu :) Rengini dondurmaya verdi. Dondurduğum kabın tabanında ise meybuz oldu.


İşte sevgili Sevilin tarifi:

MALZEMELER:

  • 3 yumurta beyazı
  • Yarım subardağı toz şeker
  • 1 paket krem şanti
  • 2 su bardağı süt
  • 1 kase vişne hoşaf taneleri
HAZIRLANIŞI:
  • 3 yumurta beyazını ve yarım su bardağı toz şekeri köpürene dek çırpıyoruz. (beze yapar gibi)
  • Ayrı bir yerde 1 kutu krem şantiyi 2 su bardağı süt ile çırpıyoruz.
  • Her iki karışımı da dolapta 15 dk bekletiyoruz.
  • Daha sonra karışımları birbirine ekleyerek beyazlaşana kadar çırpıyoruz.
  • Streç filmle kapladığımız kalıba döküyoruz.
  • Üzerine veya içine rondodan çektiğimiz vişneleride döküyoruz.
  • Buzlukta 1 gece beklettikten sonra ister dilimleyerek ister kaşıkla top yaparak servis ediyoruz.

Hiç yorum yok: