3 Ocak 2015 Cumartesi

Kestaneli çikolatalı şeker hamuru yaş pasta...

Zeynep'in 4. yaşgünü pastasına yine cesaret ettim. Geçen seferki pasta tecrübemi bu sefer kullanarak daha güzel bir ürün çıkardım diye düşünüyorum...
1. pastayı bu sefer krem şanti ile değil ganaj ile kapladım.
2.servisten hemen önce süslemeyi yaptım
3.pastayı bir gün önceden yapıp balkonda üstü kapalı sakladım. Ganajın donması için.

Gelelim tarife:
Dolgu kreması için:
  • 2 su bardağı süt
  • 1/4 su bardağı un
  • 2-3 yemek kaşığı kakao
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 adet yumurta

Tüm malzemeler karıştırılarak orta ateşte topaksız bir krema elde edilir. Ocaktan aldıktan sonra içine 1-2 yemek kaşığı kadar damla çikolata atılarak eriyene kadar karıştırılır ve dolgu kremasının ılıması beklenir.




Ganaj:
1 paket süt kreması (tikveşli- tüm A101lerde var)
2 paket damla çikolata (ülker marka yine tüm A101lerde bulunabilir)

Krema bir tencerede kaynamadan ısınana kadar bekliyoruz. Kaynama noktasına gelince içine 1,5 paket damla çikolata dökülerek hızlıca karıştırılır ve soğumaya bırakılır.

2 paket hazır pastabandan 3 yarım kullanacağız... Her yarım pastaban 1-2 yemek kaşığı süt ile ıslatılır ve

1.kat üsütne dolgu krema dökülerek damla çikolata ve kestane ile güzelce yayılır.
2. kat için de aynı işlem uygulanır ve 3. kat üzerine kapatılarak ganaj ile güzelce pastanın üstü kapatılır ve şeker hamuru kaplamadan önce bir gece soğuk bir ortamda bekletilir....

Hiç yorum yok: