17 Mart 2014 Pazartesi

Şeker Hamuru Kurabiyesi

Elif'in doğumgünü yaklaşırken kurabiyelerini evde kendim yapmaya karar verdim. Nitekim öncesinde beğenip (Zeynep'in 1. yaşgünü için) siparişini verdiğim bayan 30 tanenin altında sipariş almamaya başlamış:(
Tanesi 3 tlden 90 lira kargo ile 100 üstü tutacaktı... Biraz tuzlu geldi. Özellikle de ücretsiz izindeyken:( Ancak emeği çok gerçekten bu fiyat eder mi eder... Hele de etrafınızda dolaşan emekleyen bir bebekle bunu yapmak keyifli olduğu kadar zordu... Zemin kurabiyelerini bir kaç gün önceden yapmıştım. Fırında bekliyordu. Süsleme ise yarım günümü aldı.
Önce onun tarifini vereyim...

Malzemeler:
1 paket margarin (aynı ağırlıkta tereyağı muhteşem oluyor)
1 sb pudra şekeri
2 yumurta
1 çb çekilmiş toz fındık
2 tatlı kaşığı tarçın
Vanilya
1 çimdik tuz
Alabildiği kadar un

HAZIRLANIŞI:
Tüm malzemeler karıştırılır. Mermer üzerinde(yağlı fırın kağıt üzerinde yapılırsa çok daha kolay kalkıyor, şekli bozulmuyor) merdane yardımıyla  bir parmak kalınlığında açılarak kalıp ile (su bardağı çay bardağı ağzı bile kalıp olabilir)  kesilip fırın tepsisine diziliyor. Pişirirken altına fırın kağıdı sermeye gerek yok ancak açarken kurabiyelerim tam daire biçiminde olsun diyorsanız, yağlı kağıt püf noktalardan biri. 
Fırın 200 derece ısıtılıdıktan sonra 15 dk da pişiyorlar...
Gelelim süslemeye...
Şeker Hamuru süslemede en önemli bilinecek şey

1. şeker hamuru kurabiyeye bal ile yapıştırılıyor
2. şeker hamuru, şeker hamuruna fırça yardımıyla nemlendirilerek su ile yapıştırılıyor.
3. şeker hamuru tezgahta nişasta ile açılıyor. Üstü beyazda olsa fırça ile temizlenince dökülüyor. Yoğururken de bünyesinde nişasta kayboluyor.

Yuvarlak pişmiş kurabiyelerimi nişasta ile açtığım beyaz şekerhamuru ile kapladım. Ancak kurabiyeler pişerken biraz ufaldığından beyaz hamuru biraz geriye doğru kaplamak zorunda kaldım.

Balı bazı bloglarda sulandırılarak kullanıldığını okudum. Fırça ile sürüyorlardı. Fırça yerine tüp balın sürmesi çok çok kolay oldu. 
Sonra kurabiye kaşesi ile küçük kuzunun ismini bastırdım.  
Kurabiye kaşelerini işte buradan aldım.. BURADAN  Her karakterden iki tane var. Bir isimde 2den fazla tekrar eden karakterler varsa 2 kutu almanız gerekebilir. 
Beyaz şeker hamurunu da: BURADAN
Kurabiye çubukları ise bildiğiniz marketlerde satılan çöp şiş. 
kırmızı şeker hamuru buradan


Minnie ve mickey kalıpları ile kırmızı şeker hamurunu kesip yüzlerini işaretledim. Bu kalıpları da BURADAN

Kurdalelerinin ortasına da gümüş draje bastırdım. Drajeler ise BURADAN

Vee poşetleyerek kurdalelerla bağladım. 
Kurdaleyi BURADAN, poşetleri ise BURADAN  bulabilirsiniz. 
12 tane çubuk kurabiye, 15 tane de çubuksuz kurabiye çıktı. 
Kırmızı şeker hamurumun 250 gramdan1/4ü arttı.  
Beyaz şeker hamurum 1 kg idi. 1/4ünü kullandım. 
Drajenin 1/4ünü bile kullanmadım. 
Kurdalenin ise sanırım yarısını kullandım. 
Kalan malzemeler doğumgünü pastasına. İnşallah ondan da alnımın akıyla çıkabilirsem haftaya da onun tarifini paylaşabilirim....
Sevgiler....

Hiç yorum yok: