14 Şubat 2012 Salı

Bebe Bisküvisi



Bir çok sayfada birçok bebe bisküvisine rastladim. Ancak içinde pirinç unu olanları yapamadım çünkü evde yoktu. Ben de bir kaç tariften esinlenip kendi bisküvimi kendim yaptim:)

MALZEMELER:
ortalama 15 tepeleme kasik un (kurabiye kıvamına yakın olacak şekilde artırıp eksiltebilirsiniz)
1yumurta
1/2 cay bardagi pekmez
100 gr tereyağı(daha az da olabilir) oda sıcaklığında olması çok önemli!
1/4 çay bardağı zeytinyağı
2 çay kaşığı susam
1 çay kaşığı tarçın
1/2 çay kaşığı karbonat
3 yemek kaşığı kadar pudra şekeri
4 yemek kaşığı kayısı reçeli

HAZIRLANIŞI:
Tüm malzemeler karıştırılır. Mermer üzerinde iyice özleşince rulo yapılarak birer parmak hamur kesilerek üstüne buçakla çizgiler atılıp 170 derece sıcak fırında 15-20 dk pişirilir.


Orjinal tarifte malzemeler ise aşağıdaki gibidir:
ortalama 10 tepeleme kasik un (ben farmcity organik tam bugday unu tercih ediyorum)
1yumurta sarisi
1cay bardagi pekmez
100 gr tereyağı(daha az da olabilir)


Hiç yorum yok: