6 Kasım 2011 Pazar

Kereviz Çorbası

Zeynep ile ilk Kurban Bayramımız. Eşim bayramın ilk bir haftası kesilen kurbanın etinden yemediği için bende farklı bir çözüm gleiştirdim. Dondurucudaki parça eti indirdim haşladım. Önce zeytinyağı ile çevirdim. Sonra içine 1 tane iri patates 2 küçük soğan 5-6 diş sarımsak ve 1 kereviz sapı doğradım yarımda havuç koydum tuz attım Üstüne kaynamış su koydum. Düdüklüyü kapattım 50 dk pişirdim. Üstüne limon ile miss gibi yedik. Et güzel pişince kızıma da verdik. Zeynep İLK kez et yedi.
Bu haşlamanın suyunu da çorbamıza kullandım. İşte kereviz çorbamız. Teşekkürler Hatice


Malzemeler:

1 kuşbaşı doğranmış kereviz
1 kuşbaşı doğranmış havuç
1 kuşbaşı doğranmış patates
3 yemek kaşığı zeytinyağı
3 su bardağı su
1 su bardağı süt
1,5 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı limon suyu
tuz, karabiber

HAZIRLANIŞI:
Tencereye 3 su bardağı suyu, patates, kereviz ve havucu koyup, kapağı kapalı olarak kaynatın.
kaynadıktan sonra ateşi hafifletin ve sebzeler iyici yumuşayana kadar pişirin.
Biraz soğuyunca blendırdan geçirin
Ayrı bir tencerede yağı ısıtın. unu ekleyin ve çok hafif pembeleşince sütü azar azar katın.
Bu arada püre haline gelen sebzelere 1 litre kaynar suyu ekleyip(et suyu muhteşem oluyor) biraz kaynatın.
Kaynayınca çorbadan birkaç kaşık alıp un-süt karışımına ekleyin. karışımı çırpma teli ile karıştırar pürüzsüz bir hal almasını sağlayın. karışımı kaynayan çorbanın içine hızla karıştırarak dökün. tuz, karabiber ilave edip 4-5 dk. daha kaynatın.

Ben karabiber kullanamdim. Zeynep'e acı olmaması için.
Diğerleride bayram yemeği menumuzden...




Kabak tatlısını eşim yaptı.

1 yorum:

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Bugün kuzenim yapmıştı ve afiyetle yedik bizde :) Sizin de ellerinize sağlık:D