27 Ağustos 2010 Cuma

Hamilelikte Beslenme

Hamileliğin tam ortasina gelmiş bulunmaktayim. Sanirim bundan sonrasi daha da zor geçecek. Gittiğim hastanenin diyetisyenine de gidiyorum. Cinnah Güneş Sokak'da HRS hastanesi. Diyetisyenimiz ise Vahide Hanim. Kilolu bir anne adayi olduğum için kilomu bebeğin sağlığı için kontrol etmek zorundaydim. 21 .haftanin sonunda 2.7 kilo alarak iyi bir yolda yolduğumu düşünüyorum. Umarim sonrasida böyle sürer. Şimdiye kadar uyguladığım diyet ve beslenmedeki dikkat ettiklerimi kaleme dökeyim istedim.
Geçen hafta hamile olduğunu öğrediğim 4 arkadaşım için de belki faydali olur:)
Üniversiteden üst sınıftan akademisyen 2 arkadaşım. Bir sınıftan arkadaşım. Bir de eski işyerinden arkadaşım.

3 ü ikinci bebeklerini bekliyorlar. Diğeri de benim gibi ilk bebeğini bekliyor:)
İkisinin cinsiyeti henüz belli değil.
Diğer ikisi erkek benim ki de kız:)

Başlıyalım Vahide hanimin bana tavsiyelerine:

öncelikle paketlenmiş raf ürünleri yasak
bunlar: hazır çorba, et-tavuk bulyon, paket meyve sulari, hazir konserveler, paket haşlanmış mısır ve paket
kremalı dodnurma ve katlıkılı ürünler.

6 öğün yemek yemek gerekiyor. Yoksa halsiz düşersiniz. 3 ana 3 ara öğün,

Hamilelikte kabızlık en sık rastlanılan problem.
Bunun için aç karnına alınan demir hapinin ardindan kalkar kalmaz önce bir kuru kayısı ,kuru incir, kuru erik yada mevsimiyse tazelerinden bir tane yiyip ardindan ılık su içilmesi gerekiyor.

kahvaltıda:
2 kk yağsız beyaz peynir,
5 adet zeytin
bolca yeşillik
gün aşırı haşlanmış yumurta
yumurta yenilen gün peyniri yariya indirilmesi gerekiyor.

Ana öğünlerde:

Haftada 2 gün tavuk, 1 gün balık diğer günlerde de kırmızı et
ama büyük porsiyonlar değil

Örneğin: bir servis tabağı aldınız
4 e bölün
1-karbonhidrat (ekmek pilav makarna çorba vs)
2-protein ( et balık tavuk)
3-kalsiyum (süt veya yoğurt)
4-yeşillik ( salata veya sebze yemeği)

bunlarin hepsi öğle yada akşam yemeğinde olacak
4 çeşidi de bir anda alacaksın dedi

ara öğünlerde:
bir porsiyon meyve 1 sb süt
meyve kan şekerini aniden yükseltiyor.
Süt ise hem kalsiyum kaynağı hmede vucutta salgılanan insülini dengeliyor.
Hamilelik döneminde çıkması muhtemel diyabeti engellemek için.
Meyve tercihen siyah üzüm (kan yapar) çok ihtiyacimiz var buna:)

yatarken de son ara öğün bir meyve ve süt

Gün 2 adet ceviz

Yemekler yağlı olamyacak. Günlük maksimum 2 yk yağ tüketilecek.
Yağ zeytinyağı ve ayçiçek karışık olmalıymış ( birinde omega 3 diğerinde omega 6 varmış ) Ben öncesine fıdnık ve zeytinzağı kullanıyordum. Zeytinyağı ve fındıkyağı birbirne alternatifmiş. Bunun için fındık yağı ile ayçiçeği ve zeytinyağı ile ayçiçeği ayrı ayrı karıştırıyorum artık.

Demir hapini mutlaka aç alacağız Emilimi zormuş.

günde en az 2 litre su.

Haftada bir sefer sütlü tatlı. Kaçırdıklarımı ise ekstralara yazıyorum. Vahide Hanim kızmıyor. Sütlü tatlı tercihimi de elbette dondurmadan yana kullanıyorum. Tabiki carte door yada algida değil. Bildiğiniz dövme maraş dondurmasi :)

Düşük riskim yüksek olduğu için aspirin almaya devam ediyorum. Vitamin ve demir hapi birlikte kullanılmaması gerekiyormuş. Demir sabah alındıysa vitamin gece. Veya tam tersi de uygulanabilirmiş.

Haftada iki gün yürüyüş. Eğer iki gün çıkılamazsa bir gün mutlaka 1 saat tempolu yürüyüş. Öyle alışveriş merkezinde gezdim olur mu değil :)

Diyeceksiniz ki Betül sen bu kadar teferruatlı diyeti uygulayabiliyor musun?
Ömrümde en uzun uyguladığım diyet şimdiye kadar 4-5 gün idi. Ama bebeğim ve kendi sağlığım söz konusu olunca 8. haftada başladığım bu diyeti 21. hafta oldu hala sürdürüyorum. Çok da faydasini gördüm. Bebeğimin gelişimi istatistiklerin 1 hafta üzerinde. Detaylı ultrasonda da kemiklerinin uzun uzun olduğunu gördüm:) Kemdimi ilk haftalarda tansiyon düşüklüğü nedeniyle halsiz hissediyordum. Ankara birde görülmedik sıcaklarla 40 derecelerde olduğu için bitkin hissediyorum ama hava serinleyince gayet dinç ve dinamiğim. Karnım hala dışardan belli olmuyor. Bol tunikler giyiyorum. Belki ondan belkide iç karın hacmim yüksek. Önceki gün alışverişte bebek kıyafetlerine bakiyorum.
Görevli kız kim için bakiyorsunuz dedi. Kızım için dedim:)
Bir şaşırdı siz hamilesiniz ve bebeğin cinsiyeti belli aaaaa dedi :)

5 yorum:

sema dedi ki...

betülcüm,güzel haberlerini aldım,çok mutlu oldum.hayırlısıyla bebeğini kucağına almanı dilerim,ailene selamlar.sema bozgeyik

Betül dedi ki...

Sema Ablaaa çok teşekkür ederim. Sağolasın. Amin inşallah ocak başı görünüyor doğum. Elbette söylerim vas...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

sağlıkla bebeğinizi kucağınıza almanızı dilerim
ben iki çocuk annesiyim hamilelikte beslenmenize dikkat etmeniz çok doğru bir davranış,haftanıza göre aldığınız kilo da gayet iyi kaç kiloyla hamile kalmıştınız?

ebrulitatlar dedi ki...

Betül'cüm çok sevindim canım. Allah tamamına erdirsin inşallah. Doğumada az bir zaman kalmış. Kendine dikkat et.Bol bol dinlen. Sonra çok lazım olacak. Sevgiler..

Hesna dedi ki...

Betülcüğüm Merhaba
Canım hayırlı uğurlu olsun şimdiden, umarım hamilelik dönemi iyi geçiyordur. Kendine iyi bak, tabi yediklerine de dikkat et. Sevgi ve selamlar

Hesna